سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پل جدید چهر ایمن سازی می‌شود

فرماندار هرسین از اختصاص اعتباراتی به منظور ساماندهی پل قدیم و ایمن سازی و تقویت پل جدید چهر خبر داد.

به گزارش   گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، امیر شاه آبادی فرماندار شهرستان هرسین گفت: با توجه به تجربیات کسب شده در راستای مدیریت بحران سیل سالجاری و به منظور جلوگیری از وقوع برخی حوادث و مشکلات قابل پیش بینی باید تدابیری اتخاذ کرد تا از تکرار مجدد آن مشکلات جلوگیری شود.

به گفته فرماندار هرسین حفاظت از مسیر‌های اصلی، راه‌های روستایی، ایمن سازی و تقویت پل‌ها، لای روبی جوی‌ها و کانال‌های داخل شهر از مواردی هستند که تا قبل از شروع بارندگی‌ها می‌بایست ساماندهی شوند.

فرماندار هرسین بیان کرد: از مهمترین عواملی که در زمان فصول بارندگی باعث آبگرفتگی در معابر شهر‌های هرسین و بیستون میشود ریختن زباله و ایجاد پل‌های سیمانی در مسیر نهر‌ها، جوی‌های آب و آبرو‌ها توسط برخی اصناف است و این علاوه بر بی توجهی به حقوق شهروندی و به خطر انداختن بهداشت عمومی باعث مسدود شدن مسیر آب‌های سطحی و مسیل‌ها می‌شود.

او افزود: با توجه به هشدار‌های هواشناسی و استفاده مطلوب از فرصت باقی مانده تا زمان بارندگی‌ها شهرداری‌های هرسین و بیستون باید نسبت به انجام اقدامات پیشگیرانه به منظور جلوگیری از انسداد مسیر آب‌های سطحی و لای روبی آبرو‌ها و مسیل‌ها اقدام نمایند.

لای روبی مسیل‌های شمال شهر هرسین و مسیل‌های منتهی به مسکن‌های مهر، آرامستان لک و سالن مصوب سفر مقام معظم رهبری (پیمان اکبری) از دیگر مواردی بود که فرماندار هرسین بر اجرای صد در صدی آن تاکید کرد.

شاه آبادی  به پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده در راستای ساماندهی پل قدیم و جدید چهر اشاره کرد و افزود: با توجه با جلسات برگزار شده در استانداری و پیگیری‌های بعمل آمده توسط استاندار مقرر گردید اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نسبت به احیاء دیواره پل قدیم و ساماندهی پل جدید جهت جلوگیری و پیشگیری از آسیب‌های جدی که ممکن است جاده اصلی و پل جدید را تهدید کند اتخاذ کند.

فرماندار هرسین بر ایجاد خاکریز پل قدیمی به منظور تقویت و حفاظت از این پل تاریخی در زمان وقوع سیل تاکید کرد و  بیان داشت: به منظور ساماندهی و انجام اقدامات پیشگیرانه در مقابله با سیل در شهر‌های هرسین و بیستون به شهرداری‌های این شهر‌ها مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/ز

تقویت و حفاظت از   پل های تاریخی هرسین

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، سیل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.