سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانده قرارگاه ثامن الائمه نیروی زمینی سپاه:

شهید کاوه معجزه نظامی گری در انقلاب اسلامی ایران است

فرمانده قرارگاه ثامن الائمه نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه شهید کاوه معجزه نظامی گری انقلاب اسلامی ایران است، گفت: اعتقاد دارم الگوی جوانان در شرایط فعلی باید شهیدانی نظیر کاوه باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سردار سید حسن مرتضوی فرمانده قرارگاه ثامن الائمه نیروی زمینی سپاه در مراسم سالگرد سردار شهید محمود کاوه گفت: شهید محمودکاوه در سن ۱۵ سالگی و در حالی که در اوج نوجوانی قرار داشت وارد جبهه می‌شود و درسن ۲۱ سالگی فرماندهی یک تیپ را در اختیار گرفت.

او با بیان اینکه امنیت، استقلال و زندگی امروز ما مدیون شهیدان است، افزود: او با کوشش، اخلاص، پشتکار و نبوغ نظامی و قدرت مدیریتی که دارا بود، در سن ۲۴ سالگی این تیپ را در سال ۱۳۶۴ به لشکر تبدیل کرد و آن را با ۱۳ گردان وارد عمیلات می‌کرد.
 
مرتضوی ادامه داد: این فرمانده جوان اراده و قدرت نظامی‌گری خود را به دشمن تمام مسلح که ۱۳۴ کشور جهان از او حمایت می‌کردند، نشان داد و با تدبیر مناطق تحت تصرف دشمن را از آن‌ها پس گرفت و آن‌ها را مجبور به فرار کرد، چنین ویژگی هایی در شخصیت شهید کاوه باعث می‌شود رهبر انقلاب در فرمایشات خود درباره شهید کاوه از این شهید به عنوان یک الگوی ایده آل برای نسل جوان و امروزی یاد کنند.

فرمانده قرارگاه ثامن الائمه نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه شهید کاوه معجزه نظامی گری انقلاب اسلامی ایران است، گفت: اعتقاد دارم الگوی جوانان در شرایط فعلی باید شهیدانی نظیر کاوه باشد و افرادی نظیر شهید حججی که با شهادت خود دشمنی همچون داعش را در هم شکست این موضوع را در عمل ثابت کردند و نشان دادند که راه و مسیر شهادت و دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی همچنان باز است.
 
او با اشاره به اینکه جوانان برای اینکه الگو پذیری از شهیدان را محقق کنند باید درباره سیره و فرهنگ شهادت و زندگی نامه شهیدان مطالعه و آن‌ها را با بصیرت درک کنند، بیان کرد: جوانان باید زمانی از حضور خود در شبکه‌های اجتماعی را به دنبال کردن اهداف و زندگی نامه شهیدانی نظیر کاوه اختصاص دهند و به این موضوع دست پیدا کنند که چطور یک جوان در سن ۱۹ سالگی به فرماندهی می‌رسد و در عملیات مهم و برجسته بر دشمن غلبه می‌کند.

مرتضوی با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد شهدا در راستای منویات رهبر انقلاب است، افزود: باید نسل امروزی به این ادراک دست پیدا کنند که یک جوان چه اقدامات و چه نگرشی داشته است که پس از ۳۳ سال هنوز این انگیزش در بین دوستداران او وجود دارد که سالگرد شهادت او را با شور و حرارت برگزار کنند.
 
فرمانده قرارگاه ثامن الائمه نیروی زمینی سپاه خاطرنشان کرد: از طرفی مسئولان کشور نیز در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب به استعداد‌ها و توانمندی‌های جوانان همچون هشت سال دفاع مقدس، اهمیت و به آنها عرصه بدهند و از افرادی مشابه شهید کاوه که مصداق واقعی جوان مومن و انقلابی در بیانیه گام دوم انقلاب است، الگو بگیرند.

مراسم بزرگداشت سی و سومین سالگرد شهادت سرلشگر پاسدار شهید محمود کاوه با حضور مردم، روحانیان، خانواده‌های شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم و همرزمان آن شهید برگزار شد.

انتهای پیام//ف. ص

شهید کاوه معجزه نظامی گری در انقلاب اسلامی ایران است
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.