سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خزانه دار شورای شهر تهران مطرح کرد؛

۷.۳ دهم برابر شدن پرداخت بدهی‌ها به اشخاص حقیقی و حقوقی/ هزینه کرد بیش از بودجه مصوب در دفتر شهردار

رسولی در جمع خبرنگاران اهم موارد گزارش مالی ۴ ماهه نخست شهرداری تهران را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن رسولی خزانه دار شورای شهر تهران پس از ۱۶۲ جلسه علنی شورای شهر که امروز (دهم شهریور ماه ۹۸) برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: در اجرای وظایف محوله ماده ۷۹ شهرداری خزانه دار موظف است که گزارش مالی شهرداری را ارائه کند و من نیز طبق وظیفه گزارش مالی چهار ماه نخست سال ۹۸ شهرداری تهران را در صحن شورا قرائت کردم.

خزانه دار شورای شهر تهران در توضیح اهم رخ داد‌های مالی این بازه زمانی (چهار ماه نخست سال ۹۸) گفت: کسب درآمد شهرداری در ۴ ماهه نخست سال ۹۸ نسبت به زمان مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

او افزود: در این گزارش نزدیک به ۷۴ درصد هزینه ثبت هزینه دفاتر مالی شهرداری انجام شده است که این افزایش نشان از تعهدات به شفافیت دارد.

رسولی با اشاره به درآمد‌های پایدار مدیریت شهری گفت: سهم درآمد‌های پایدار مدیریت شهری نسبت به سال گذشته از ۲۰ درصد به ۳۱ درصد افزایش یافته که از این میزان ۵۰ درصد درآمد‌ها از منابع ناپایدار به منابع پایدار رسیده است.
بیشتر بخوانید: تعدیل نیرو در شهرداری مطرح نیست/منتظر ارائه لایحه تغییر ساختار شهرداری از طرف حناچی هستیم
خزانه دار شورای شهر تهران با اشاره به درآمد‌های نفتی گفت: ۷۵ درصد درآمد ۴ ماهه نخست سال ۹۸ به صورت نقدی و ۲۵ درصد دیگر آن غیر نقدی است.

او ادامه داد: در گزارش تهیه شده برخی از ادارات بیش از چهار دوازدهم بودجه مصوب خود هزینه کرده‌اند که این آمار از دفتر شهردار چشمگیر است.

رسولی در توضیح پرداخت دیون گفت: میزان پرداخت بدهی به اشخاص حقیقی و حقوقی ۷/۳ دهم برابر شده است که این خود نشان می‌دهد مدیریت شهری خود را موظف به بازپرداخت بدهی‌ها می‌داند و به عقیده من فلسفه وجودی گزارش این است که شهرداری و شورای شهر ماهانه یک بار از طریق کنترل هزینه نحوه اداره شهر را با دقت بیشتر بررسی کنند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.