سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر آب‌وخاک جهاد کشاورزی سمنان:

سامانه آبیاری کم‌فشار در ۴۲۰ هکتار از اراضی خارتوران اجرا شد

حسین شاهینی با اشاره به اجرایی شدن سامانه آبیاری کم‌فشار در ۴۲۰ هکتار از اراضی خارتوران گفت: ۲۵ میلیارد ریال اعتبار برای این سامانه هزینه شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حسین شاهینی مدیر آب‌وخاک جهاد کشاورزی سمنان ضمن بیان اینکه سامانه‌های آبیاری کم‌فشار در ۴۲۰ از اراضی کشاورزی منطقه کم برخوردار خارتوران شاهرود اجرا شد، ابراز داشت: برای این طرح ۲۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.

او بابیان اینکه اجرایی شدن طرح دو هزار هکتاری سامانه آبیاری کم‌فشار در اراضی کشاورزی منطقه خار توران شاهرود در دستور کار است، افزود: سازمان جهاد کشاورزی اجرای سامانه‌های آبیاری کم‌فشار را برای ۲۴ حلقه چاه کشاورزی موجود در منطقه با استفاده از ظرفیت مشاوران و کارشناسان استان تهیه‌کرده است.

مدیر آب‌وخاک جهاد کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه دلایل متعددی باعث عدم مطلوب بودن راندمان آبی در خار توران شده است، ابراز داشت: تعدد منابع آبی، وجود انهار سنتی انتقال آب، عدم توزیع یکنواخت آب، محروم بودن منطقه و جمعیت سه‌هزارنفری که عمدتاً به فعالیت‌های کشاورزی و دامداری اشتغال دارند از مهم‌ترین این دلایل محسوب می‌شود.

شاهینی در ادامه تصریح کرد: بر این اساس عملیات زیربنایی آب‌وخاک در بخش کشاورزی شامل مرمت ۱۵ کیلومتر از قنوات موجود، تسطیح اراضی در سطح ۷۰ هکتار و احداث ۱۱ کیلومتر لوله و کانال بتنی انتقال آب در منطقه انجام‌شده است که با تخصیص اعتبار مناسب برای اجرایی کردن پروژه‌های آب‌وخاک، بستر‌های لازم برای رفع محرومیت این منطقه فراهم می‌شود.

او بابیان اینکه در طرح آب چاه‌های کشاورزی از لوله‌های پلی‌اتیلن که از دوام و عمر بهره‌برداری بالایی برخوردارند استفاده‌شده است، افزود: با اجرای این طرح علاوه بر حل معضل انتقال آب راندمان توزیع نیز به‌طور چشمگیری افزایش می‌یابد از سویی اجرای این طرح به علت ایجاد منابع آبی پایدار تأثیر مثبتی نیز بر اشتغال منطقه و حفظ و حراست از منابع طبیعی منطقه خواهد داشت.

انتهای پیام/ح

هزینه ۲۵ میلیارد ریالی اعتبار برای سامانه آبیاری کم‌فشار خارتوران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.