سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اولویت اصلی ایجاد اشتغال با فارغ‌التحصیلان است

استاندار یزد با اشاره به نرخ بالای بیکاری در استان، گفت: اولویت اصلی ایجاد اشتغال در یزد با فارغ‌التحصیلان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  محمدعلی طالبی استاندار یزد در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید  با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از بیکاران را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند، گفت: اولویت اصلی ایجاد اشتغال در یزد با فارغ‌التحصیلان است.

او افزود: ما باید حمایت‌های خود در بحث تسهیلات و سایر اتفاقاتی که می‌تواند برای واحد‌های تولیدی و اقتصادی رخ دهد، به سمتی ببریم که باری از وضعیت اشتغال و بیکاری استان را بردارند.

طالبی با بیان اینکه این موضوع مهم‌ترین نقطه‌ای است که در بررسی‌ها مورد توجه باشد، گفت: فلسفه وجودی پرداخت این تسهیلات یا حفظ اشتغال و یا ایجاد اشتغال جدید است.

استاندار یزد تصریح کرد: در حفظ اشتغال که بحث سرمایه در گردش را داریم، باید زمینه به صورتی باشد که این تسهیلات به واحد‌هایی پرداخت شود که اگر ندهیم سبب تعطیلی واحد و از دست رفتن اشتغال موجود می‌شود.

طالبی با اشاره به اینکه در سرمایه ثابت هم باید به سمتی برویم که ایجاد اشتغال در این واحد‌ها چقدر می‌تواند بار بیکاری در استان را برطرف کند، گفت: در ایجاد اشتغال اولویت‌هایی داریم که باید درنظر گرفته شود و برای تحقق آن تلاش کنیم.

او گفت: اشتغال نیرو‌های بومی و تحصیل کرده دو موضوع و اولویتی است که اگر مدنظرمان نباشد هیچ اتفاق خاصی قرار نیست در استان یزد رخ دهد و همچنان نرخ بالای بیکاری را در استان و از دست رفتن منابعی که خیلی در شرایط فعلی توجیه نداشته باشد را مشاهده می‌کنیم.

استاندار یزد عنوان کرد: این که گفته می‌شود بیش از یک هزار اشتغال با تسهیلات مصوب این جلسه ایجاد می‌شود وظیفه ما را تمام نمی‌کند و ما باید بر روی این موضوع نظارت دقیق داشته باشیم.

انتهای پیام/ی

اولویت اصلی ایجاد اشتغال در یزد با فارغ‌التحصیلان است

برچسب ها: اشتغال ، جوانان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.