سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران خواستار شفاف سازی در همه نهاد‌های انتخابی کشور شد

آروین گفت: امیدوارم همه نهاد‌های انتخابی مانند مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری، شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام و هیئت وزیران اقدامات شفافیت بخش را آغاز کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بهاره آروین رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران صبح امروز در نطق پیش از دستور خود که در جلسه علنی شورای شهر ایراد کرد، گفت: تلاش‌های شورای پنجم تنها معطوف به تحقق شفافیت در شهرداری تهران نبوده است و اقدامات زیادی را در جهت شفافیت بخشی به فرآیند‌های خود به عنوان یک نهاد انتخابی انجام داده است.

رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران انجام رأی گیری الکترونیکی به همراه امکان ثبت دقیق آرای مخالف و موافق را یکی از مصادیق شفافیت در شورای پنجم خواند و گفت: انتشار عمومی دستور جلسات به همراه ضمائم، انتشار عمومی صورت جلسات به همراه آرای موافق و مخالف و انتشار صوت جلسات شورا روی وب سایت شورا از اقدامات شفافیت بخش شورای شهر در سال اول فعالیت بود.

او با بیان اینکه در سال دوم هم تلاش‌های شورا برای شفافیت بخشی تداوم یافت گفت: در این خصوص تحقق اقداماتی را پیگیری کرده‌ایم که در نهاد‌های انتخابی در سطح کشور بی سابقه و متمایز است.

آروین با بیان اینکه تهیه و انتشار مذاکرات شورا از دیگر اقدامات ما در حوزه شفاف سازی است، اظهار کرد: مشروح مذاکرات شورا در قالب استاندارد تهیه شده و در شکل فایل word روی وب سایت شورا در دسترس عموم قرار گرفته تا امکان جست و جوی کلید واژه‌ها، عبارات و موضوعات هر جلسه برای مخاطبان فراهم باشد.

رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران با بیان اینکه مذاکرات صحن مجلس شورای اسلامی که طبق قانون باید منتشر شود در قالب فایل‌های PDF است، اظهار کرد: انتشار اطلاعات به این شکل امکان هرگونه جست و جو و تحلیل مذاکرات را از مخاطب سلب می‌کند ما امیدواریم مجلس مذاکرات خود را مشابه شورای شهر و منطبق با استاندارد‌های شفافیت در دسترس عموم قرار دهد.

او با بیان اینکه سومین اقدام جدی هیئت رئیسه شورا راه اندازی سامانه گردش کار طرح‌ها و لوایح است، گفت: با راه اندازی این سامانه از زمانی که طرح یا لایحه‌ای اعلام وصول می‌شود تا زمانی که در صحن شورا مورد بررسی قرار گیرد تمام فرآیند در سامانه ثبت می‌شود و هر یک از اعضا می‌توانند فارغ از اینکه نامه‌های مختلف سیستم اتوماسیون اداری به آن‌ها ارجاع شده است یا نه، گردش کار یک طرح یا لایحه اعم از تاریخ ارجاع کار توسط هیئت رئیسه به کمیسیون‌ها را مشاهده کنند.

رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر دستور جلسات به صورت فایل PDF و غیر قابل جست و جو روی این سامانه وجود دارد گفت: از این پس این اطلاعات به صورت سیستماتیک و به شکل قابل جست و جو مستقیماً از این سامانه بر روی وب سایت شورا فراخوانی خواهد شد.

آروین در پایان اظهار کرد: امیدوارم نهاد‌های انتخابی دیگر مانند خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی، مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای نگهبان و هیئت وزیران و شورا‌های شهر در سراسر کشور اقدامات شفافیت بخش در عملکرد خود را آغاز کنند.

انتهای پیام/

لزوم ایجاد شفافیت در نهادهای در ارتباط با انتخابات

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.