سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی سازمان حفظ نباتات در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

خبری از آفت ملخ صحرایی در کشور نیست/خسارت ناچیز فاز اول مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی به باغات

میر گفت: براساس پیش بینی‌های صورت گرفته، موج جدید ملخ‌های صحرایی اواخر دی و اوایل بهمن وارد کشور می‌شوند.

محمدرضا میر سخنگوی سازمان حفظ نباتات در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه خبری از آفت ملخ صحرایی در کشور نیست، اظهار کرد: براساس پیش بینی‌های صورت گرفته، موج جدید ملخ‌های صحرایی اواخر دی و اوایل بهمن وارد کشور می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در موج اول مبارزه علیه ملخ صحرایی در ۱۰ استان کشور مبارزه صورت گرفته است، افزود: در موج اول بیشترین حجم مبارزه در استان‌های سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و استان هرمزگان صورت گرفته است.

میر ادامه داد: در فاز اول ملخ‌های صحرایی در سطحی معادل ۷۴۵ هزار هکتار در ۱۰ استان جنوبی مبارزه صورت گرفت.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات با اشاره به اینکه هر هکتار مبارزه ۵۰ هزار تومان در بر دارد، بیان کرد: با توجه به مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی در سطح ۷۴۵ هزار هکتار در فاز اول رقمی حدود ۳۷ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان هزینه در بر داشت.


بیشتر بخوانید: هجوم ملخ‌های صحرایی در کشور به پایان رسید/ کم‌کاری عربستان در مبارزه علیه آفت ملخ‌ها


وی درباره آخرین جزئیات خسارت ملخ صحرایی به استان‌هاگفت: اگرچه آفت ملخ صحرایی تا حدودی خسارت به باغات و مزارع دیم وارد کرده است، اما در مقایسه با حجم مبارزه در حد صفر است.

میر درباره آخرین جزئیات تخصیص اعتبارات به مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی افزود: از ابتدای مبارزه تا کنون ۲۰ میلیارد تومان اعتبار به این امر تخصیص داده و بخشی از اسناد خزانه با موعد‌های ۲ تا ۳ ساله داده شده است که متاسفانه روند تسویه حساب با شرکت‌های آفت کش وارداتی را دچار مشکل کرده است، از این رو در حال رایزنی هستیم تا اعتبار نقد در اختیار سازمان قرار گیرد تا آمادگی لازم برای فاز دوم مبارزه را داشته باشیم.

این مقام مسئول ادامه داد: براساس پیش بینی‌های صورت گرفته، فاز جدید مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی که در پایان سال وارد کشور می‌شود، حداقل ۲۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز دارد.

وی در پایان با بیان اینکه بحث بیوتروریسم در زمینه آفت ملخ صحرایی منتفی است، تصریح کرد: کشور‌های حاشیه خلیج فارس و عربستان کم کاری خود در زمینه مبارزه آفت ملخ صحرایی را به سبب آنکه کشاورزی قابل قبولی در این مناطق نداشتند، توجیه کردند.

انتهای پیام/

توجیه کشورهای عربی برای کم کاری مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.