سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میثم مطیعی در برنامه «میدان انقلاب» مطرح کرد؛

مردم با امام حسین (ع) شوخی نمی‌کنند/مسئولان به باز تعریف نکات قیام عاشورا نیاز دارند+ فیلم

برنامه «میدان انقلاب» با اجرای وحید یامین پور میزبان میثم مطیعی مداح اهل بیت (ع) با محوریت تعریف هیئت انقلابی بود.

به گزارش خبرنگارحوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، شب گذشته میثم مطیعی مداح اهل بیت (ع) با حضور در برنامه  میدان انقلاب با اجرای وحید یامین پور به موضوع هیئت پرداختند.

مطیعی در بخشی از این گفت وگو  درباره مداحی سیاسی و انقلابی گفت:از اینکه به مداحی انقلابی محدود شوم مقابله می کنم چرا که برخی مواقع گفته می شود، هیئت انقلاب مگر بقیه  هیئت ها انقلابی نیستند.

 

 

در ادامه یامین پور درباره جمله ای از رهبر انقلاب درباره اینکه هیئت نباید سکولار باشد از مطیعی سوال کرد و او در پاسخ گفت:هیئت سکولار دقیقا کبریت بی خطر است و هیچ کسی با آن مشکلی ندارد دقیقا محدودکردن امام حسین به 1400 سال قبل  است، اما اگر هیئت سکولار نباشد درباره انقلاب اسلامی، مسائل بین المللی و انقلاب بحرین موضع دارد.

وی ادامه داد:معتقد هستم اگر هیئت ها در پیچ تاریخی وظیفه خود را بشناسند ما آینده روشنی داریم و نکته مهم این است که مردم  با امام حسین (ع) شوخی نمی کنند.شاید انتقادات و اعتراض هایی داشته باشند اما ماه محرم و امام حسین (ع) را ترک نمی کنند.

مطیعی مداح اهل بیت پیرامون مداحی های بی محتوا و نامناسب گفت:مرحوم حاج آقا مرتضی تهرانی همیشه می گفتند که من سه شین دارم شرع،شعور، شعار که اگر شعار باشد و شرع و شعور نباشد واویلاست؛ مسیری باز می شود که معلوم نیست از کجا سر در می آورد.

وی ادامه داد:دقت داشته باشید که ما نه سلبریتی هستیم نه بازیگر و فوتبالیست؛ البته این موضوع را با احترام به همه مشاغل می گویم چرا که پشت سرما حقیقت بزرگی به نام اهل بیت (ع) وجود دارد و مردم هم ما را با همین عنوان و اعتبار می شناسند به همین دلیل است که خطاها تحمل نمی شود.

مطیعی گفت:برخی از هیئت ها و مداحان بدون اینکه مشورت کنند و بزرگتری داشته باشند وارد فضاهایی می شوند البته ما هم مقصر هستیم که سکوت می کنیم. ملودی نامناسب،اشعار بی محتوا و به صراحت می توانم بگویم سخیف که در شان اهل بیت (ع) نیست و باید در این خصوص تلاش کنیم.

انتهای پیام/

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.