سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای ۱۴۰ برنامه ویژه هفته امر به معروف و نهی از منکر در سیستان و بلوچستان

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با نخستین روز از هفته امر به معروف و نهی از منکر اجرای بیش از ۱۴۰ ویژه برنامه در سراسر استان آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  سرهنگ پاسدار محسن اکبری دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برپایی همایش‌های مختلف و نشست‌های تخصصی بانوان، مدیران، رسانه، هیات‌های مذهبی، تجلیل از فعالان این عرصه، برپایی کرسی‌های آزاداندیشی و تجمع بانوان عاشورایی از جمله برنامه‌های پیش بینی شده این هفته در سیستان و بلوچستان است.

او  با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر گفت: در مکتب حیات بخش اسلام امر به معروف و نهی از منکر به عنوان ۲ فریضه مهم و حیاتی همواره مورد توجه قرار گرفته و تاکید شده است که این ۲ مهم را مد نظر داشته باشیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان گفت: اگر همه آحاد جامعه به فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر به عنوان رسالت مهم و خطیر خود به خوبی عمل کنند نظام الهی بیمه خواهد شد.

او تاکید کرد: انجام امر به معروف و نهی از منکر عامل سعادت جامعه و نزول برکات الهی و ترک آن سبب گمراهی و دور شدن از رحمت خداوند می‌شود.

اکبری گفت: با توجه به اهمیت این ۲ فرضیه الهی از حدود یک سال و نیم گذشته تاکنون بیش از پنج هزار نفر در سیستان و بلوچستان آموزش‌های لازم را در این حوزه فرا گرفته‌اند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان افزود: همچنین در این مدت برای ۲ هزار نفر نیز کارت امر به معروف و نهی از منکر صادر شده است تا به صورت لسانی به گسترش این امر الهی در جامعه بپردازند.

اکبری با اشاره به ارتباط ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اصحاب رسانه گفت: این ستاد پشتیبان تمام رسانه‌های حق طلب و فعال در چهار چوب قانون است.

در احکام دین، به تمام واجبات و مستحبات معروف و به تمام محرمات و مکروهات منکر گفته می‌شود بنابراین واداشتن افراد جامعه به انجام کار‌های واجب و مستحب، امر به معروف و بازداشتن آن‌ها از کار‌های حرام و مکروه نهی از منکر است.

با عنایت به اینکه حضرت امام حسین (ع) فلسفه قیام خود را امر به معروف و نهی از منکر دانسته اند، نخستین هفته ماه محرم هر سال به عنوان هفته امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ع

انجام امر به معروف و نهی از منکر عامل سعادت جامعه و نزول برکات الهی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.