سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۳۵ بیمار در مرکز اوتیسم ایرانشهر نگهداری می‌شوند

رئیس اداره بهزیستی ایرانشهر گفت: ۳۵ بیمار در مرکز اوتیسم این شهرستان خدمات درمانی رایگان از سوی بهزیستی دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  ابراهیم نرماشیری  رئیس اداره بهزیستی ایرانشهر  اظهار داشت: مرکز اوتیسم ایرانشهر تنها مرکزی است که به بیماران اوتیسم جنوب سیستان و بلوچستان خدمات ارائه می‌کند.

او با بیان اینکه به ازای هر کودک اوتیسم اداره بهزیستی ماهانه پنج میلیون و ۵۰۰ هزار ریال یارانه به مرکز پرداخت می‌کند افزود: تمام هزینه‌های بیماران اوتیسم از سوی بهزیستی تامین می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی ایرانشهر گفت: اوتیسم یک شرایط پیچیده‌ی عصبی - رفتاری شامل اختلالاتی در تعاملات اجتماعی، رشد کلامی و مهارت‌های ارتباطی همراه با رفتار‌های تکراری و سخت است.

او  بیان کرد: اوتیسم یک بیماری و یا معلولیت نیست بلکه طیف گسترده‌ای از اختلالات رفتاری از جمله در خود ماندگی، نداشتن ارتباط کلامی و چشمی، پاسخ ناهنجار دادن به محرک‌های خارجی، پرخاشگری و اختلالات رفتاری است.

رئیس مرکز اوتیسم ایرانشهر هم با بیان اینکه این مرکز به ۲ بخش آموزشی و توانبخشی تقسیم شده است، گفت: بخش آموزشی شامل ارزیابی، مداخله و پیگیری و بخش توانبخشی شامل فعالیت‌های کاردرمانی، گفتار درمانی، موسیقی درمانی و بازی درمانی است.

یونس امیریان افزود: متاسفانه گاهی والدینی را می‌بینیم که اوتیسم فرزندشان را انکار می‌کنند آن‌ها می‌گویند فرزندم کلام دارد و حتی باهوش است، چون در سن پایین می‌تواند جمله‌های سنگین و طولانی را بیان کند، اما برخی کودکان مبتلا به اوتیسم مثل طوطی کلمات و جمله‌های اطرافیان را تکرار می‌کنند.

او  ادامه داد: این به معنی هوش بالای کودک نیست بلکه بدان معنی است که کودک درک و شناختی از محیط اطراف ندارد.

انتهای پیام/ع

وجود مرکز اوتیسم در ایرانشهر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.