سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۵۱۱ برنامه در هفته امر به معروف و نهی از منکر اجرا می شود

۵۱۱ برنامه هفته امر به معروف و نهی از منکر با شعار "ما به هم ربط داریم، بی‌تفاوتی شرط انسانیت نیست"در خراسان رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عبدالله ارجاعی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک واجب الهی بوده نباید مشکلات موجود در برخی جریان‌ها، احزاب و گروه‌ها منجر به ترک این واجب الهی بشود.

او در رابطه با برنامه‌های هفته امر به معروف و نهی از منکر در سطح استان با شعار "ما به هم ربط داریم، بی‌تفاوتی شرط انسانیت نیست"، ادامه داد:  برنامه‌های محوری این هفته که شامل نشست علمی-تخصصی، مانور تذکر لسانی، مفلحون دانش‌آموزی، آغاز به کار طرح هادیان معروف، سه‌ شنبه‌های فرهنگی آستان قدس رضوی، برگزاری همایش بزرگ طلایه‌داران معروف و  تکریم خانواده معزز شهدا بخشی از این برنامه ها است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت: همچنین رونمایی از مستند شهدای امر به معروف و نهی از منکر، برگزاری صبحگاه مشترک نیرو‌های نظامی و انتظامی، تجلیل از برترین‌های نظام تعلیم و تربیت با همکاری آموزش و پرورش، کرسی‌های آزاداندیشی، نشست‌های دانشجویی و طلاب بخش دیگری از برنامه های این هفته است.
 
ارجاعی با بیان اینکه این برنامه ها از یکشنبه دهم تا شنبه شانزده شهریور ماه برگزار می‌شود، افزود: در مجموع ۵۱۱ برنامه در استان برگزار می‌شود که ۳۶۷ مورد آن در شهرستان‌ها و ۱۴۴ مورد در مشهد خواهد بود؛ از مجموع این تعداد برنامه ۳۷ مورد آن مشترک است.

 او تصریح کرد: ظرف مدت ۸ ماه تعداد هزار معروف واجب منکر حرام و شرعی در خراسان رضوی احصا شده است و اولویت نخست در اصلاح مدیران و مسئولان بوده که اگر اصلاح شوند جامعه اصلاح می‌شود، وقتی مسئولی فرزندانش با پول بیت‌ المال در خارج زندگی می‌کنند و کالای ایرانی در منزلش دیده نمی‌شود چطور می‌تواند در جامعه اثربخش باشد؟ آیا این فرد می‌تواند درس تحکیم خانواده بدهد؟ ماده ۸ قانون که مرتبط با بحث امر به معروف و نهی از منکر است باید در دستور کار دولت قرار بگیرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت: بیش از ۹۸۰۰ طلایه‌ دار امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی بالغ بر یک میلیون تذکر لسانی تاثیرپذیر داشتند و خوشبختانه حتی یک مورد پرونده قضایی در سطح استان نداشته‌ایم و اگر هم جایی اشکال دارد در نوع تذکر بوده و نه در پذیرش مردم و ملت مسلمان ایران خود مبلغ این واجب الهی هستند؛ ایده‌آل استان تا ۳ سال آینده داشتن ۴۲ هزار طلایه‌دار است که برای رسیدن به این عدد در تلاش هستیم.

ارجاعی با بیان اینکه در آستانه ماه محرم جلسه‌ای با حضور سخنرانان و مداحان هیئات مذهبی برگزار شد، افزود: در این جلسه که بالغ بر هزار مداح و سخنران حضور داشتند بر محتوای سخنرانی‌ها و عزاداری‌ها تاکید شد تا شبهه و انحرافی به‌وجود نیاید؛ البته در مجموعه‌های سازمان‌یافته مشکلی داریم و این مشکلات در هیئت های غیرمجاز و ثبت نشده هستند و در این رابطه مجموعه‌هایی همچون سازمان تبلیغات اسلامی، شورای هیئات مذهبی و بسیج مداحان باید جدی‌تر و قوی‌تر از گذشته عمل کنند.

او در رابطه با مشکلات پوششی غیرایرانی‌ها در مشهد، ادامه داد: بر اساس ماده ۱۲ قانون اساسی وزارت امور خارجه و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری موظف به آگاهی به زائر، گردشگر و توریست با موازین شرعی و اسلامی در مبدا هستند، نه آنکه مشکلی در شهر امام رضا (ع) ببینیم و بعد در جهت حل آن گام برداریم؛ گرچه کار‌ها و اقدامات موثری از سوی مجموعه‌های مختلف سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی صورت پذیرفته، اما کافی نبوده، زیرا تاثیر در کف جامعه به‌خوبی دیده نشده است.

او ادامه داد: با همکاری آموزش و پرورش بیش از هزار دانش‌آموز برتر دختر و پسر مروج و رعایت‌کننده امر به معروف و نهی از منکر شناسایی شده و از این افراد در هفته‌ای که به این عنوان نامگذاری شده است تقدیر به‌عمل می‌آید؛ معتقدیم بهترین زمان اثرپذیری در دوران تحصیل و بهترین مکان آن مدارس هستند.
 
انتهای پیام //ف . ک
 

 برگزاری ۵۱۱  برنامه امر به معروف و نهی از منکر در خراسان رضوی

برچسب ها: اخبار فرهنگی ، محرم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.