سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ذوالفقاری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

تخصیص ۱۰۰ میلیون دلار برای تامین امنیت مرز‌ها/ تأمین امنیت کشور کار جمعی است

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور از تخصیص اعتبار ۱۰۰ میلیون دلاری برای تأمین امنیت مرزهای جنوب شرق و شرق کشور خبر داد.

حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اقدامات انجام شده در حوزه امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: یکی از اقدامات حوزه امنیتی و انتظامی وزارت کشور، رصد و پیشگیری از مسائل و مشکلات سطح اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشور است که در صورت عدم مدیریت، ممکن است مشکلات وسیع‌تری را در سطح جامعه ایجاد کند.

ذوالفقاری بیان کرد:  فشارهای اقتصادی که با خروج آمریکا از برجام به کشور وارد شد، نشان دهنده ایجاد مشکلات در ایران بود، از طرفی هم با حمایت‌ها و اقدامات سیاسی از سوی گروهک‌های تروریستی، دشمن تلاش می‌کرد تا در کنار فشارهای اقتصادی، کشور را ناامن جلوه دهد.


بیشتر بخوانید: ذوالفقاری: ایران و ترکیه در زمینه امنیتی و مبارزه با تروریسم همکاری جدی دارند


ذوالفقاری گفت: برای مقابله با دشمن باید ظرفیت‌های مختلف در کشور به کار گرفته شود تا اهداف آنها تحقق پیدا نکند؛ ما در شورای امنیت کشور، کمیته‌ای تحت عنوان کمیته رصد تشکیل دادیم. مأموریت این کمیته بررسی و اقدام برای رفع مشکلات و ناامنی‌ها در کشور است.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور بیان کرد: کنترل ناامنی‌ها و جرایم یکی دیگر از موضوعات مهمی بود که در دستور کار ما قرار گرفت. خوشبختانه با استفاده از ظرفیت شوراهای تأمین استان‌ها، شهرستان‌ها و مشارکت مردم، تلاش‌های فراوانی برای مدیریت ناامنی‌های عمومی شد تا مشکلی در جامعه به وجود نیاید.

او افزود: ستاد کار ویژه مرز در بحث امنیت مرزها  در خصوص روند انسداد و کنترل مرزها، تقویت مناطق مرزی اقداماتی را انجام داده است، همچنین با پیگیری‌های سال قبل، اعتبار ویژه‌ای به مبلغ  ۱۰۰ میلیون دلار  برای تأمین امنیت مرزهای جنوب شرق و شرق کشور در نظر گرفته شد که اکنون این  مبلغ  برای اجرای طرح‌های مشترک در مناطق شرقی در اختیار نیروهای مسلح قرار گرفته است.

ذوالفقاری با اشاره به برقراری امنیت در مناسبت‌ها  اظهار کرد: با توجه به استمرار مجموعه تهدیدها از سوی دشمن در کشور، برقراری امنیت در ایام نوروز، ماه مبارک رمضان، دهه‌ محرم و دیگر ایام نیازمند برنامه‌ریزی و تدوین خواهد بود که در دستور کار شورای امنیت کشور قرار گرفته است. در طول یک‌سال اخیر تمام برنامه‌ها جز به جز هماهنگ و توسط دستگاه‌های مسئول پیگیری و اجرا شده است.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه تأمین امنیت کشور کار جمعی است، افزود: اگر تأمین امنیت کشور کار جمعی نباشد قطعاً برقراری امنیت با اقدامات انتظامی و امنیتی امکان‌پذیر نخواهد بود. خوشبختانه امروز سطح رضایتمندی مردم در حوزه امنیت کشور از سایر حوزه ها بالاتر ارزیابی شده است، البته نیروهای مسلح و نیروهای دفاعی کشور نقش اساسی در برقراری امنیت کلان کشور دارند.

او تصریح کرد: در حوزه تأمین امنیت داخل کشور، مردم نقش بسزایی دارند، ضمن اینکه نیروهای امنیتی، انتظامی، بسیجی و دیگر همکاران هم در حوزه‌های مختلف امنیتی به صورت مستقیم فعالیت می‌کنند. فشارهای بیرونی، تحریم‌ها و جنگ روانی سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ متفاوت بود؛ همچنین میزان اعتراض‌ها، واکنش‌ها و یا حتی تنش‌های اجتماعی، سال قبل به مراتب از سال ۹۶ کمتر بوده است. خوشبختانه در پنج ماه اخیر نسبت به سال ۹۷، با آرامش بیشتر و کاهش تنش‌های اجتماعی روبه‌رو بودیم و علت این کاهش‌ها، تنها آگاهی مردم بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، امنیت ، مرز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.