سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهدالرضا آماده استقبال از ماه محرم

در آستانه ماه محرم، مشهد الرضا همانند سراسر کشور آماده میزبانی از ماه محرم شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، همه خیابان‌ها و حتی کوچه ها، مساجد، تکایا و حسینیه‌های مشهد سیاه‌پوش شده اند و علم‌های عزاداری و پرچم‌های مشکی بر فراز آن‌ها برافراشته شده است. آمادگی مشهد مقدس برای استقبال از ماه محرم

جوانان مشهدی با شور حسینی در حال آماده‌سازی مساجد، تکایا و حسینیه‌ها هستند و مردم با انگیزه وصف‌ناپذیر منازل و خیابان‌های خود را برای استقبال از ماه محرم سیاه‌پوش کرده اند.
 


حرم مطهر رضوی نیز برای میزبانی از سیل عظیمی از زائران و مجاوران آماده شده است و در آستانه محرم مراسم و همایش‌های متعددی در این مکان مقدس ویژه هیئت‌های مذهبی برگزار می‌شود.
 

سید مهدی طباطبایی رئیس شورای هیئت‌های مذهبی خراسان رضوی با اشاره به برپائی صد‌ها ایستگاه صلواتی در داخل شهر مشهد در ایام محرم گفت: این ایستگاه‌های صلواتی آماده می‌شوند تا با چای و انواع نذری از عزاداران و سوگواران حسینی در ماه محرم الحرام پذیرائی کنند.

او تصریح کرد: ۹ هزار هیئت مذهبی در کشور فعالیت دارند که بیش از ۵ هزار و ۱۴۰ از این هیات‌ها در خراسان رضوی هستند.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی خراسان رضوی با اشاره به وجود بیش از ۲ هزار و ۵۴۰ هیئت مذهبی در مشهد گفت: بیشتر این هیئات‌ها در نخستین دهه از ماه محرم الحرام غذای گرم بین مردم و عزاداران حسینی توزیع می‌کنند.

طباطبایی افزود: در خراسان رضوی ۲۶ شورای هیات مذهبی با هزار و ۱۰۰ هیات مذهبی بانوان فعالیت می‌کنند.
 
انتهای پیام//ج.ر
 
 

آمادگی برای برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم در مشهد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.