سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در اقدامی بی‌سابقه؛

بیش از ۶۰۰ پناهجو طی یک روز وارد جزیره‌ای در یونان شدند

جزیره لسبوس یونان طی یک روز شاهد حضور بیش از ۶۰۰ پناهجو بود.

به گزارشگروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه تلگراف، ۶۵۰ پناهجو شامل ۲۴۰ کودک که عمدتا از سوریه و افغانستان بودند طی یک روز وارد جزیره لسبوس یونان شدند.

بوریس چشیرکوف، سخنگوی آژانس پناهجویان سازمان ملل در یونان به روزنامه تلگراف گفت: این موضوع ما را شگفت‌زده کرد. حضور هم‌زمان این تعداد قایق بسیار غیرمعمول و غیرعادی است. حضور این میزان از پناهجویان در یونان طی سه سال اخیر بی‌سابقه بوده است. ما نمی‌دانیم علت این موضوع چیست.

صد‌ها پناهجو هر هفته از ترکیه وارد یونان می‌شوند و این برخلاف توافق‌نامه ترکیه و اتحادیه اروپاست که بر اساس آن ترکیه میلیارد‌ها دلار بودجه از این بلوک دریافت کرده تا مانع از حضور خیل عظیم پناهجویان در سرزمین‌های دیگر شود. اما این حجم از پناهجویان از سال ۲۰۱۶ و از زمانی که این توافق به اجرا درآمده، بی‌سابقه بوده است.

در همین حال  وزیر خارجه یونان سفیر ترکیه را فرا خواند تا "نارضایتی عمیق یونان" نسبت به افزایش حضور پناهجویان در یونان را مطرح کند.

سفیر ترکیه در این دیدار تصریح کرد که آنکارا به تعهدات خود در این زمینه پایبند است و تغییری در سیاست هایش در این خصوص ایجاد نشده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.