سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مکتب شهدا ،مکتب مقاومت و ایثار

مکتب شهدا سراسر، رشادت و ایثار در راه آرمان‌های انقلاب ونظام مقدس اسلامی و صیانت از خاک وطن است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،شهدا با گذشتن از جان خود و نمایش رشادت‌ها و جانفشانی‌ها مکتب مقاومت را در جامعه نهادینه کردند.
شهدا برای صیانت از خاک وطن و آرمان‌های انقلاب اسلامی جانفشانی کردندو مقوله ایثار و شهادت را برای نسل‌های آینده به یادگار گذاشتند.
فرهنگ ایثار و شهادت سلاحی ارزشمند است که بر فراز قله فرهنگ‌ها می‌درخشد و نهادینه شدن آن در جامعه می‌تواند دشمنان اسلام را در عرصه نبرد‌های مختلف به زانو درآورد.
شهادت مرگی است، انتخاب شده، مرگی که انسان به سوی آن می‌رود نه آنکه به سوی انسان بیاید و اهمیت و ارزش شهید و شهادت نیز از همین جا سرچشمه می‌گیرد.
ماده اصلی «شهادت» معنی حضور را می‌رساند، از این رو شهادت و گواهی در کار‌ها و اعمال نیز به همین ملاحظه از این ماده مشتق گردیده است.
باری، شهادت هر معنایی که داشته باشد، این مفهوم را می‌رساند که شهید مرگ ویژه‌ای دارد، سوای مرگ‌های دیگر.
شهید، زیباترین زخم بر پیکر هستی و شهادت زیباترین غزلی است که از لب‌های سرخ حقیقت می‌تراود. شهادت بیداری را معنا می‌کند و بینایی را شفاف می‌سازد.
پس تکریم و تعظیم شهیدان، تلاشی مقدس است در برافراشتن پرچم‌ استقلال و آزادی در برابر دشمنان انقلاب و نظام و گام بلندی است در راستای احیای ارزش‌های مکتب اسلام؛ زیرا که، شهادت، مرگ در راه ارزش‌هاست.

از پیامبر گرامی اسلام (ص) نقل شده است که فرمود:
ما من قطره احب الی الله عزوجل من قطره دم فی سبیل الله:
هیچ قطره‌ای در پیشگاه خداوند محبوب‌تر از قطره خونی که در راه خدا ریخته شود نیست.
مقام معظم رهبری می‌فرمایند: زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیهاالسلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند.
یادواره شهدا برای این است که بدانیم قیام و کلام و پیام شهدا برای تقویت خط ولایت و تداوم بخشیدن خط امام و رهبری و بصیرت‌افزایی و خدمت بی منت به مردم بوده است.
یادواره شهدا پیچاندن عطر پاکی، اخلاص و وحدت است در جامعه. یادواره شهدا فرصتی است برای تطهیر.

انتهای پیام/ت

یادواره شهدا فرصتی است برای تطهیر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.