سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امیرصباحی‌فرد در پیش خطبه‌های نماز جمعه؛

دشمن از ترس نیرو‌های مسلح ایران ماشین جنگ خود را ۲۰۰ مایلی تنگه هرمز متوقف کرده است/بر مرز‌های کشور اشراف، اقتدار و سیطره کامل داریم

فرمانده پدافند هوایی ارتش گفت: قطار پدافند هوایی در ریلی قرار گرفته است که نمی‌توان توقفی برای آن درنظر گرفت.



به گزارشخبرنگار حوزه  احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش کشورمان در پیش خطبه های نماز جمعه این هفته تهران گفت: پدافند هوایی در چهل سال گذشته غیر از نقش آفرینی در هشت سال دفاع مقدس و کمبودهای موجود در حال تبدیل شدن به قدرتی در منطقه است.

او افزود: قطار پدافند هوایی در ریلی قرار گرفته است که  نمی توان توقفی برای آن نمی توان متصور شد. دشمن در منطقه جنگ را در عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با شدت دنبال می کند.هزینه تسلیم بسیار سنگین تر از مقاومت است. اگر امروز آمادگی و رصد بی نقص به دشمن و برخورد قاطعانه با دشمنان باعث پشیمانی دشمن می شود و ماشین جنگی خود را فاصله ۲۰۰ مایلی تنگه هرمز متوقف کرده و جرات وارد شدن به خاک کشورمان را ندارد به واسطه هوشیاری نیروهای مسلح به رهبری رهبر فرزانه کشومان است.


بیشتر بخوانید: سامانه سلاح پدافند هوایی پیشرفته «۱۵ خرداد» رونمائی و به نیروی پدافند هوایی ارتش تحویل شد


امیر صباحی فرد خاطرنشان کرد: معتقدیم امینیت غرب آسیا با حضور کشور‌های منطقه قابل تامین است و حضور کشور‌های فرا منطقه‌ای و رژیم منحوس اسرائیل در خلیج فارس تنش زا خواهد بود و نتیجه‌ای جز نا امنی نخواهد داشت.

او ادامه داد: به رهبران کشور‌های منطقه توصیه می کنیم از پیوستن به ائتلاف آمریکا در خلیج فارس و همکاری با کشور‌های فرامنطقه‌ای در این زمینه خود داری کرده و امنیت منطقه را توسط نیرو‌های درون منطقه‌ای و با توجه به سیاست‌های امنیتی منطقه تامین کنند.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: دشمن در منطقه جنگ را در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با شدت دنبال می‌کند، در چنین شرایطی هزینه تسلیم بسیار سنگین‌تر از مقاومت است.

او تاکید کرد: پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گام دوم انقلاب با رهنمود‌های رهبری با پیشرفت خود شگفتانه‌های زیادی را نمایان خواهد کرد که باعث هراس و وحشت در دل دشمنان این نظام خواهد شد.

امیر صباحی فرد گفت: در خصوص اوضاع کنونی فعالیت‌های پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی، در سالروز انفجار دفتر ریاست جمهوری و شهادت شهیدان رجایی باهنر قرار داریم، کسانی که جاه و جمال دنیایی را با عزت نفس اسیر خود نمودند و از آن برای خدمت به مردم بهره جستند.

او ادامه داد: پدافند هوایی در چهل سال گذشته ضمن نقش آفرینی در ۸ سال دفاع مقدس و مواجه با انواع کمبود‌ها تحریم‌ها تا امروز به پیشرفت‌های قابل توجهی دست پیدا کرده و در حال تبدیل شدن به قدرت پدافند هوایی در منطقه می‌باشد.

فرمانده پدافند هوایی ارتش افزود: قطار پیشرفت پدافند هوایی در ریلی قرار گرفته که توقفی برای آن متصور نیست و با سرعت در حال حرکت است و در گام دم انقلاب به فضل خداوند متعال در زیر سایه رهبر فرزانه، شگفتانه‌های زیادی را ارائه خواهد نمود که باعث دلگرمی مردم عزیز و دوستان ما و باعث بیم و هراس بیش از اندازه برای دشمنان خواهد بود.

او در ادامه گفت: در شرایط کنونی دشمن ضمن حفظ و تقویت قدرت نظامی و تهاجمی خود، جنگ را در منطقه در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی با شدت بیشتری آغاز کرده و فشار‌های دشمنان مشکلاتی را برای مردم عزیز ایجاد کرده است، ولی همه باید بدانیم هزینه تسلیم بسیار سنگین‌تر از هزینه مقاومت است که این کلام نورانی حضرت آقاست.

امیر صباحی فرد همچنین اظهار کرد: اگر امروز تقویت توان رزمی و حفظ آمادگی و هوشیاری و رصد دقیق دشمن و صدور هشدار‌های به موقع و برخورد قاطعانه با هرگونه متجاوزی در مرز‌های پیرامونی کشور باعث پشیمانی دشمن از حمله نظامی می‌شود و ماشین جنگی خود را در فاصله بیش از ۲۰۰ مایلی تنگه هرمز در دریای عمان متوقف میکند و جرات نزدیک شدن به حریم مرز‌های شرف و عزت کشورمان را ندارد نشانه جهاد دفاعی و قدرت بازدارندگی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران است که توسط فرمانده فرزانه و مقتدر هدایت و فرماندهی می‌شود.

او در ادامه بیان کرد: اگر دشمن جنایتکار احساس می کرد که ایران اسلامی در حوزه نظامی و دفاعی ضعفی دارد و در صورت حمله هزینه زیادی را متحمل نخواهد شد بدون شک به کشورمان حمله می کرد، اما خوب می داند آمادگی رزمی و توان دفاعی ایران قهرمان قابل آزمودن نیست و اولین اشتباه آنان، آخرین اشتباهشان خواهد شد.
دنیا می داند که جمهوری اسلامی به دنبال جنگ افروزی نبوده و نیست و چنانچه دچار توهم تجاوز شود، امنیتی برای آن‌ها نخواهد بود و سیلی محکمی از جایی که تصورش را نمی‌کند خواهد خورد.

امیر صباحی فرد با اشاره به دستاورد‌های پدافند هوایی ارتش در طول چهل سال گذشته گفت: همانگونه که در دهم شهریور سال گذشته وعده داده بودم به همت جوانان این مرز و بوم سامانه موشکی برد بلند و راهبری باور ۳۷۳ را رونمایی و عملیاتی کردیم؛ یکی از مزیت‌های بزرگ این سامانه راهبردی که تنها چند کشور پیشرفته دانش تولید آن را دارند، بومی بودن آن است؛ سامانه کاملا سازگار با شرایط محیطی کشور طراحی شده و قادر است در هر شرایطی در حداقل زمان عملیاتی شود و مزیتی‌های زیادی نسبت به رقبای خود دارد و طوری طراحی شده است که به متخصصین این اجازه را می دهد تغییرات لازم را برای بهینه سازی و تولید نسخه پیشرفته متناسب با نوع تهدید را به سرعت اعمال کنند.

او افزود: سامانه موشکی برد متوسط ۱۵ خرداد یکی دیگر از سامانه‌های پدافند هوایی است که اخیرا رونمایی و عملیاتی شده است و این سامانه قادر است با انواع هواگرد‌ها در برد ارتفاع متوسط درگیر شود و منهدم نماید.

صباحی فرد ادامه داد: رونمایی از سامانه فلق با برد بیش از ۴۰۰ کیلومتر که توسط عزیزانم در نیروی پدافند هوایی بازسازی کامل شده است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش همچنین افزود: طراحی و ساخت انبوه انواع سامانه‌های استقراری، تاکتیکی پیشرفته، تولید بومی انواع تجهیزات و سامانه‌های ارتباطی ایمن و پایدار، توسعه شبکه ارتباطی امن با قابلیت‌های دفاع سایبری بومی، از فعالیت‌های ارزشمندی است که در مدت اخیر در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و زمینه مدیریت بهینه و پایدار صحنه نبرد را برای پدافند هوایی فراهم کرداست.

او اظهار کرد: پیشرفت‌ها در حوزه پهپاد پدافند هوایی خارج از تصور و انتظار بوده و بسیار جلوتر از برنامه‌های پیش بینی شده می‌باشد به طوری که مجموعه پهپاد پدافند هوایی ارتش در حال تبدیل شدن به قدرت پهپادی کشور بوده و دارای انواع پهپاد با قابلیت انواع مهمات و محموله‌ها است.

صباحی فرد افزود: جمهوری اسلامی ایران همانطور که هشدار می دهد عمل میکند و هر متجاوزی را براساس آیه شریفه «و ما رمیت اذ رمیت و لکن الله رما» با تیر‌های آتیشین پاسخ خواهد داد؛ ما به دنبال جنگ و نزاع نیستیم، اما امنیت کشور و منطقه خط قرمز ماست و هیچ معامله و مماشاتی در این خصوص با کسی نداریم؛ عمق نفوذ راهبردی جمهوری اسلامی ایران رو به تقویت و گسترش است و بدانید هیمنه آمریکا در منطقه و در جهان رو به افول است.

انتهای پیام/

کشورهای منطقه به ائتلاف منطقه ای آمریکا نپیوندند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
چنگیز کارگزار
۰۸:۴۴ ۰۹ شهريور ۱۳۹۸
السلام علیک یا ااصالح المهدی
السلام علیک یا سید علی خامنه ای
به این میگن اقتدار

آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر
ناشناس
۲۳:۱۶ ۰۸ شهريور ۱۳۹۸
چشم امید مردم به سربازان ارتش و سپاه است دفاع جانانه از منافع مردم در سایه عقل و عزت و شجاعت
انقلابی
۲۱:۵۱ ۰۸ شهريور ۱۳۹۸
جانم فدای رهبرم و سربازان دلاورش
ناشناس
۱۸:۰۴ ۰۸ شهريور ۱۳۹۸
باسلام ماپرسنل ارتش باقدرت درهمه صحنه های مختلف جهت خدمت به مردم عزیزمان تلاش میکنیم،،،،ولی وضع معیشتی وحقوقی خوبی نسبت به ارگانهای نظامی ودولتی نداریم..
ناشناس
۱۸:۰۰ ۰۸ شهريور ۱۳۹۸
نفوذی هاروبایددرعرصه های فرهنگی واقتصادی جاروکردوقبل ازخروج ازکشور،بابت خیانت به کشورروانه زندان وپول واموال نامشروع آنهارو صرف تحقیق وتوسعه پیشرفت صنایع عقب مانده ای که دست لیبرال هاچهاردهه بوده،بکنیم
ناشناس
۱۷:۳۰ ۰۸ شهريور ۱۳۹۸
جانم فدای اسلام و سربازان وطنم
نیروهای مسلح همیشه بی توقع ترین و با افتخار ترین و در تمام بحرانها به کمک و یاری کردن و همیشه از خود گذشتگی کردند
باید بعضی مسئولین الگو کنن
ناشناس
۱۷:۱۰ ۰۸ شهريور ۱۳۹۸
هم بهانه دادن به دشمنان و هم اجازه تجمع به آنها، دو اشتباه بزرگ هستند.
مصمم
۱۷:۰۱ ۰۸ شهريور ۱۳۹۸
تنها راه پیشرف و امنیت وعزت ملی ما در برخورداری از توان دفاعی قابل اعتماد و متناسب با تهدیدات دشمن است که در سایة استقلال حاصل می شود و ما نباید یک لحظه از این موضوع غافل شویم که البته مسئولین دفاعی و امنیتی کشور با هدایت های رهبر هوشیار و شجاعمان بر این مسئله کاملاً واقف هستند و به خوبی در انجام این رسالت مهم ، مصمم و پای کار اند و می دانند چه کار کنند که ما از خداوند قادر متعال برای همة آنها آرزوی موفقیت و طول عمر با عزت داریم .
علی محرابی
۱۶:۳۳ ۰۸ شهريور ۱۳۹۸
درود بر نیروهای مسلح کشور عزیزمان که نمایش اقتدارشان گویای لبیک یا خامنه ای و لبیک یا حسین است. این روزها عملکرد نیروهای مسلح نشان می دهد که ایران اسلامی در سایه ولایت و رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای و با تکیه بر توان نظامی در منطقه می‌تواند گام دوم انقلاب را با آرامش و امنیت، چنان کوبنده بردارد که در آینده نزدیک شاهد جوانه زدن و پخش گرده های گلهای انقلاب در سراسر جهان باشیم تا استکبار و استبداد جهانی راهی جز احترام و اعتقاد به فرزندان اسلام و انقلاب نداشته باشند ان شاء الله.
ناشناس
۱۶:۲۰ ۰۸ شهريور ۱۳۹۸
ما از شما فرماندهان با غیرت ارتش وسپاه تقاضا داریم چنانچه ناوی از اسراییل وارد خلیج فارس شد بدون درنگ آن را سرنگون سازید بخدا ننگ است برای ما اگر اسراییل وارد خلیج فارس شود ...
ناشناس
۱۶:۱۱ ۰۸ شهريور ۱۳۹۸
ما هم باید تا 100 مایلی امریکا نیروی نظامی بفرستیم تا حساب کار دستشان بیاید
ناشناس
۲۱:۱۹ ۰۸ شهريور ۱۳۹۸
بفرست
فرشید
۱۵:۵۹ ۰۸ شهريور ۱۳۹۸
باسلام اولاخداروشکرکه قدرت نیروهای مسلح روبه افزونی هست..ولی ازسران ارتش میخوایم که به وضع معیشتی پرسنل هم توجه کنن.وضع خوب نیست و زندگی پرسنل ارتش که مدام درماموریت هستن ورسانه ای نمیشه بایدطوری باشه که دغدغه مالی نداشته باشن
یوسف
۱۵:۵۶ ۰۸ شهريور ۱۳۹۸
خوب خداروشکر که وضع دفاعی کشورخوبه..ولی فرماندهان عالی رتبه ارتش لطفا یه تکونی به خودتان بدیدوازحق وحقوق پرسنل هم دفاع کنید که اصلا وضع حقوقی خوبی نداریم
یاور
۱۵:۵۲ ۰۸ شهريور ۱۳۹۸
سلام آقایان فرماندهان ارتش یه کم هم به فکر حقوق پرسنل ارتش بخصوص قشر درجه دارباشید..واقعاوضع حقوق ارتش افتضاحه بخداقسم
ناشناس
۱۵:۰۷ ۰۸ شهريور ۱۳۹۸
خداقوت وهمیشه پیروز باشید
سعید فروزان
۱۴:۳۷ ۰۸ شهريور ۱۳۹۸
اگر دشمن در فاصله دویست مایلی تنگه قرار دارد و جرات جلو آمدن ندارد از نظر نظامی ، متاسفانه از نظر اقتصادی ، دشمن اصلی (فرانسه) نفوذ دارد ، مافیای داروئی ،کشاورزی و صعنت ،بخصوص خودرو ،سالهاست که مانع از پیشرفت و خودکفایی ملی شده و میشود
ناشناس
۰۳:۱۸ ۰۹ شهريور ۱۳۹۸
بانظرتون کاملاموافقم که واقعاموشکافانه ودقیق بود!
ناشناس
۱۴:۰۸ ۰۸ شهريور ۱۳۹۸
خدا حفطتون کنه امیر وهمچنین همرزمانت رو