سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان، رتبه نخست کشور از نظر دوربین‌های نظارت تصویری فعال

مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: ۵۴ دستگاه دوربین نظارت تصویری در استان فعال است که از این نظر رتبه اول کشور را دارا است.

غلامعباس بهرامی نیا مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: دوربین‌های نظارت تصویری یکی از پرکاربرد‌ترین تجهیزات حمل و نقل هوشمند دوربین‌های نظارت تصویری به شمار می‌روند که تصاویر آنلاین و به هنگام از وضعیت جاده‌های استان در نقاط حادثه خیز و خاص جاده‌ای ارائه می‌دهند.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۵۴ دستگاه دوربین نظارت تصویری در استان فعال هستند افزود: در بین استان‌های کشور رتبه اول از نظر تعداد دوربین‌های نظارت تصویری را دارا هستیم و براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، تعداد این دوربین‌ها به ۶۰ عدد افزایش خواهد یافت.

خوزستان، پیشرو در نصب و راه اندازی سامانه‌های توزین حین حرکت

او درخصوص سامانه‌های توزین حین حرکت اظهار داشت: این سامانه‌ها یکی از پیچیده‌ترین و تکنیکی‌ترین سامانه‌های هوشمند جاده‌ای محسوب می‌شوند که با هدف جلوگیری از آسیب به رویه راه‌ها و تخریب زیر ساخت‌های جاده‌ای در ۵ نقطه از محور‌های استان که تخلفات اضافه تناژ در آنجا محسوس‌تر است نصب شده اند و استان خوزستان در کشور پیشرو نصب این سامانه‌ها بوده است.

افزایش دوربین های ثبت تخلفات سرعت به ۸۳ عدد 

این مقام مسئول در ادامه افزود: سامانه‌های ثبت تخلفات سرعت که به منظور مدیریت سرعت و حوادث جاده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند، یکی از ضروری‌ترین تجهیزات هوشمند جاده‌ای است که نقش بلا انکاری در کاهش تلفات جاد‌ه ای دارد و در حال حاضر با تلاش بی وقفه و با وجود شرایط سخت نگهداری این سامانه ها، این اداره کل در حال افزایش سامانه‌ها به ۸۳ عدد است که تا شهریور ماه این امر محقق می‌گردد و پوشش ۹۰ درصدی محور‌های شریانی استان را در بر خواهد داشت.

مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان تصریح کرد: تابلو‌های پیام متغیر از جمله؛ تجهیزات هوشمند جاده است که از طریق پیام‌های اخباری درج شده بر آن‌ها می‌تواند رابط خوبی میان کاربران جاده‌ای و مرکز مدیریت راه‌های استان باشد بطوری که پیام ها، اخطار‌ها و انسداد‌های جاده‌ای از طریق این تابلو‌ها به سمع و نظر کاربران جاده‌ای می‌رسد و در حال حاضر ۴ دستگاه تابلو پیام متغیر در استان فعال است.

بهرامی نیا، اعتبار هزینه شده برای نصب و راه اندازی این دوربین ها را ۴ میلیارد تومان عنوان کرد.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: راهداری ، حمل و نقل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.