بیشتر بخوانید: چه زمانی گوشیهای نوکیا به اندروید ۱۰ آپدیت میشوند؟
با اینکه روزگاری نوکیا یکی از بزرگترین شرکتهای تولید و عرضه کننده موبایل در جهان به شمار میآمد، اما در سالهای اخیر شاهد یک رکود و کاهش بیسابقه در میزان فروش محصولاتش بوده که البته با همکاری شرکت اچامدی گلوبال توانست تا حد زیادی فعالیت اندک خود در یک دهه اخیر را جبران کند و سهم خود در بازارهای جهانی موبایل ر احیا کند.
کارشناسان و تحلیلگران فعال در موسسه تحقیقاتی و آماری استاتیستا به تازگی با انتشار گزارش و نموداری سعی کردهاند که سهم برندهای مختلف تولیدکننده موبایل را در طول یک دهه اخیر یعنی سه ماهه چهارم ۲۰۰۹ تا سه ماهه دوم ۲۰۱۹ میلادی نشان داده و به بررسی آن بپردازند.
بر اساس نمودار زیر، سهم سامسونگ در سه ماهه چهارم سال ۲۰۰۹ میلادی تنها ۳.۳ درصد از بازارهای جهانی بود در حالی که نوکیا ۳۸.۶ درصد، اپل ۱۶.۱ درصد، بلک بری ۱۹.۱، اچ تی سی ۴.۵ درصد و سایر برندها نیز ۱۷.۶ درصد از بازار را به خود اختصاص داده بودند.
با نگاهی اجمالی و مختصر به این نمودار، به وضوح دیده میشود که روند استقبال کاربران و مشتریان از گوشیهای نوکیا در طول سالهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ میلادی به شدت رو به کاهش بوده به گونهای که بعد از سه ماهه دوم سال ۲۰۱۲ میتوان گفت که نوکیا دیگر سهمی از فروش در بازارهای جهانی نداشته است.
طبق گزارش وب سایت phonearena، نقطه مقابل نوکیا، شرکت سامسونگ است که در طول یک دهه اخیر به شدت روندی صعودی و رو به رشد را تجربه کرده است به گونهای که سهم آن در آخرین فصل ۲۰۰۹ تنها ۳.۳ درصد از بازار بود و در دومین فصل از سال جاری میلادی ۲۲.۷ درصد گزارش شده و همانطور که در اخبار و گزارشهای پیشین نیز ذکر شده بود، سامسونگ سالهاست که در جایگاه نخست تولید و عرضه کنندگان گوشیهای هوشمند در جهان قرار گرفته است و طبق آمار، این شرکت کرهای موفق شد در سال ۲۰۱۸ میلادی بالغ بر ۲۹۲ میلیون دستگاه به فروش برساند.
در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، بعد از سامسونگ، هواوی با ۱۷.۶ درصد، اپل ۱۰.۱ درصد، شیائومی ۹.۷ درصد و اوپو ۸.۹ درصد توانسته اند برترین رتبههای تولیدکنندگان موبایل در جهان را از آن خود کنند.
همچنین روندهای دیگر قابل مشاهده در این نمودار، ظهور برندهای چینی تولیدکننده موبایل در سالهای اخیر است که توانستهاند سهم قابل توجهی از بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهند.
منبع:ایسنا
انتهای پیام/