سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار فارس؛

حافظان قرآن حافظان شعائر دینی و اسلامی هستند/ مرکز آموزش قرآنی در شیراز احداث می‌شود

استاندار فارس گفت: برای ساخت مرکز آموزش قرآن در شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت باید از ظرفیت خیّران و دستگاه‌های اجرایی به ویژه راه و شهرسازی استفاده شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت الله رحیمی در هجدهمین جشنواره به عنوان بزرگترین جشنواره قرانی کشور که با حضور ۲۴ استان و ۴ کشور در شیراز برگزار شد، با تاکید بر اهمیت حفظ قرآن، به سخنان رهبر معظم انقلاب که فرموده اند «حاضرم هر آنچه از امور معنوی دارم را بدهم و حفظ قران را به دست آورم» اشاره کرد.

او با اشاره به مطالب ارزشمندی که اولیای دین و معصومین به کرات درباره انس با قرآن بیان کرده اند، عنوان کرد: این تاکید بر مجالست با قرآن بی شک اهدافی را دنبال می‌کند.

رحیمی ادامه داد: هدف از حفظ و تلاوت قرآن، هدایت شدن و رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی است.

استاندار فارس با بیان اینکه قرآن ملکه ذهن حافظان است و از این رو می‌توانند بهتر از سایرین درمعانی قرآن تدبر کنند، یادآوری کرد: حافظان قرآن، با کلام خالق انس و الفت دارند و حافظ شعائر دینی و اسلامی هستند.

او بیان کرد: همه تلاش‌ها برای حفظ و قرائت قرآن برای عمل به تعالیم متعالی اسلام است.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه زندگی حافظان قرآن، متتبرک با نام قرآن است و همیشه در حالِ کسبِ ثوابِ اخروی هستند ابراز امیدواری کرد خدا به همه‌ی ما توفیق دهد که قرآنی باشیم و قرآنی عمل کنیم.

رحیمی همچنین اضافه کرد: به عنوان نماینده عالی دولت، تمام دستگاه‌های دولتی را توصیه میکنم که در ترویج شعائر اسلامی، انس با قرآن و تلاوت کلام الهی و عمل به آن، اهتمام ویژه داشته باشند.

استاندار فارس ضمن تقدیر از تلاش‌های بیت الاحزان که با اراده‌ای قوی در مسیر ترویج قرآن گام برداشته اند وجود ۲۲۰۰ حافظ قرآن در استان فارس را سبب افتخار دانست.

او با بیان اینکه مجموعه بیت الاحزان توانسته است با تکیه بر داشته‌های خود این کار فرهنگی بزرگ را توسعه داده و بر ادامه آن اصرار داشته باشند، از همه متولیان فرهنگی استان و دستگاه‌های اجرایی به ویژه فرهنگ و ارشاد، اداره اوقاف و راه شهرسازی خواست به نیاز‌های این مجموعه توجه جدی داشته باشند.

نماینده عالی دولت در استان فارس اظهار کرد: برای ساخت مرکز آموزش قرآن در شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت باید از ظرفیت خیّران و دستگاه‌های اجرایی به ویژه راه و شهرسازی استفاده شود.

دکتررحیمی ابراز امیدواری کرد سال آینده شاهد آغاز عملیات اجرایی این مرکز باشیم.
انتهای پیام/م

هجدهمین جشنواره جبرئیل امین در شیراز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.