سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی خبر داد؛

حمایت ۶۵هزار میلیارد ریالی نظام مالیاتی از بخش تولیدی و مولد در خراسان رضوی

مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: طی شش سال گذشته بخش تولیدی و مولد در خراسان رضوی مورد حمایت بالغ بر ۶۵هزار میلیارد ریالی نظام مالیاتی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،  یحیی یعقوب‌نژاد مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی در آئین آغاز بهره برداری و کلنگ‌زنی طرح‌های عمرانی شهرداری نیشابور گفت: همه مالیات‌های وصولی به صورت مستقیم و بخشی از مالیات‌های غیر مستقیم به حساب خزانه عمومی کشور واریز و طی یک مکانیزم بازپرداخت در قالب اعتبارات عمرانی و جاری صرف هزینه‌های عمومی کشور می‌شود.
 
او تصریح کرد: بخشی از این درآمد‌های وصولی که شامل سه درصد سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در قالب مالیات بر ارزش افزوده می‌شود به حساب خزانه واریز نشده و پس از واریز به حساب مخصوص هر ماهه به صورت مستقیم از طریق اداره کل امور مالیاتی به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور واریز می‌شود.

مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: امور مالیاتی خراسان رضوی تنها اداره کل در سطح کشور است که این عواید را زودتر از مهلت قانونی به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز کرده است.

یعقوب نژاد افزود: اقدام تحسین برانگیز شهرداری نیشابور در هفته دولت که نشان می‌دهد این درآمد به بهترین وجه صرف شده موجب دلگرمی و قوت قلب همکاران ما در سطح استان است تا بیش از پیش در جهت تامین حقوق مردم با حداکثر رضایت عمومی تلاش کنیم.

او تصریح کرد: از نیمه دوم سال ۱۳۸۷ تا پایان مردادماه امسال ۳۲هزار میلیارد ریال از محل سه درصد مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان خراسان رضوی واریز شده است.

مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: از این محل ۲۴ هزار میلیارد ریال به حساب شهرداری‌ها و هشت هزار میلیارد ریال به حساب دهیاری‌های استان واریز شده است.

یعقوب نژاد افزود: سهم شهرستان نیشابور از این محل از نیمه دوم ۱۳۸۷ تا آخرین واریزی افزون بر دو میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال بوده که این مبلغ در سال ۱۳۹۷ افزون بر ۴۵۰ میلیارد ریال و در پنج ماهه اول امسال ۱۷۹ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال هفت درصد افزایش یافته است.
 

مطبوعات از پرداخت مالیات معاف هستند


او تصریح کرد: در این چارچوب فعالیت‌های مطبوعاتی، نذورات بقاع متبرکه و بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی از پرداخت مالیات معاف بوده و این‌ها از کارکرد‌های ویژه نظام مالیاتی معاف است.

مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت:  امروز وابستگی بودجه کشور به درآمد‌های نفتی به حداقل رسیده و امسال بیش از ۸۰ درصد هزینه‌های جاری از محل درآمد‌های مالیاتی تامین می‌شود.

یعقوب نژاد ادامه داد: در سال‌های گذشته نسبت مالیات به هزینه‌های جاری کشور بین ۴۵ تا ۵۰ درصد بوده در حالی که در کشور‌های دارای نظام اقتصادی پیشرفته این نسبت صد در صد است.

او تصریح کرد: در همه قوانین بالادستی از جمله سند چشم انداز ۲۰ساله نظام، اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های توسعه پنج ساله بر کاهش وابستگی اقتصاد کشور به درآمد‌های نفتی تاکید شده که با توجه به تحریم‌های ظالمانه از سال ۱۳۹۸ این سیاست قابلیت اجرایی یافته است.

امروز با حضور مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی، فرماندار و شهردار نیشابور ۲۳ طرح عمرانی شهرداری نیشابور با صرف هزینه ۸۰ میلیارد ریال از محل سهم شهرداری از سه درصد مالیات بر ارزش افزوده کلنگ زنی و رونمایی شد.

بخشی از این طرح‌ها شامل جداسازی آب شرب برای آبیاری فضای سبز در بلوار جمهوری شهر نیشابور، احداث بوستان محلی ستاره، دستگاه کشنده فوتون، رونمایی سایت جدید و چند زبانه شهرداری نیشابور، کنترل مکانیزه و متمرکز بوستان ارغوان و آسفالت تعهدات مردمی و معابر سطح شهر بود.

شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است.
 
انتهای پیام// ز.م
 
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.