سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار کرمان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

افتتاح ۴۸۱ پروژه در هفته دولت در کرمان/ حل مشکلات واحد‌های تولیدی راکدبا کمک موسسات غیردولتی

فدایی گفت: امسال در هفته دولت ۴۸۱ پروژه در استان کرمان افتتاح و از ۱۷۰ پروژه بهره‌برداری شد.

محمدجواد فدایی، استاندار کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اقدامات انجام شده در هفته دولت، اظهار کرد: دولت دوازدهم فعالیت‌های خوبی در حوزه اشتغالزایی و تولید داشته است.

او با بیان اینکه سال قبل بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای اشتغال افراد توزیع شد، تصریح کرد: بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بخش اشتغال خرد، خانگی و همچنین توانمندسازی گروه‌های تحت پوشش کمیته امداد اختصاص داده شد. 

استاندار کرمان گفت: در بخش عمرانی فعالیت‌های مناسبی در کشور و در استان کرمان صورت گرفت و امسال در هفته دولت ۴۸۱ پروژه  افتتاح شد که نزدیک به ۵۳۰ میلیارد تومان برای این پروژه‌ها هزینه  و ۱۷۰ پروژه بهره برداری  شد.

فدایی بیان کرد: تلاش ما این بوده  پروژه‌های عمرانی را بیشتر به سرمایه گذاران خصوصی اختصاص دهیم که در همین  زمینه پروژه‌های  سه شهر‌ از  استان  توسط بخش خصوصی انجام می‌شود، البته با توجه به مشکلات ناشی از تحریم و تغییری که در قیمت ارز پیش آمده تا اندازه‌ای در قیمت تأثیرگذار بود و مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرد که ستاد تنظیم بازار به صورت فعال جلسات خود را تشکیل  و سعی می‌کند با تصمیمات اتخاذ شده مشکلات مردم  را کاهش دهد.

استاندار کرمان درباره نگاه استانداری به تولیدکنندگان گفت: برای تحقق رونق تولید سه فعالیت عمده در استان صورت گرفت؛ نخستین فعالیت ایجاد  پنجره واحد سرمایه‌گذاری  برای صدور مجوز‌ها بود که  قبل از تشکیل این پنجره واحد، زمانی که تولیدکننده قصد داشت سرمایه گذاری کند، برای دریافت مجوز و استعلامات سازمان‌های مختلف لازم بود که به ۱۳ دستگاه مختلف مراجعه کند تا آنها نظرات خود را درباره آن سرمایه‌گذاری اعلام کنند و معمولا این کار با تأخیر انجام می‌گرفت و تولیدکننده ناامید می‌شد، ما برای آنکه این فاصله زمانی را کاهش دهیم پنجره واحد سرمایه گذاری را تشکیل دادیم.

فدایی با بیان اینکه تشکیل جلسه رفع موانع تولید با حضور تولیدکنندگان دومین اقدامی بود که در استان کرمان صورت گرفت، تصریح کرد: بررسی علت راکد بودن واحدهای تولیدی سومین موضوعی بود که با جدیت آن را پیگیری می‌کنیم و سعی کردیم با کمک موسسات غیردولتی مشکلات این واحد‌های تولیدی را رفع کنیم.


بیشتر بخوانید: گزارش ۱۰۰ اقدام وزارت کشور در دولت دوازدهم


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.