سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری اولین جشنواره استانی صنعت چاپ در جنوب کرمان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: اولین دوره جشنواره استانی صنعت چاپ در جنوب کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان حسین اسحاقی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان ضمن بیان، پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در جامعه ایران در ۵۰ سال گذشته تغییرات چشم گیری در حوزه صنعت چاپ رخ داده است.

او در بحث نقش چاپ در تولید ثروت و جذب سرمایه افزود: می‌دانید صنعت چاپ در اشاعه فرهنگ نقش بسیار مهمی دارد.

 اسحاقی گفت: اگر روی این حوزه سرمایه گذاری کنیم در جذب سرمایه بسیار مهم است بحث چاپ از بحث‌های اصلی حوزه فرهنگ و هنر است صنعت چاپ اشتغال زا، پر رونق است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طرحی به مجلس فرستاده شده است که صنعت چاپ زیر نظر سازمان صمت برود.

او افزود: وزارت ارشاد متولی چاپخانه‌ها ست و بودجه‌های فرهنگی را تامین می‌کند، اما بودجه‌های زیرساختی از عهده وزارت فرهنگ و ارشاد وزارت ارشاد ارشاد خارج است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: صنعت چاپ باعث گسترش اطلاعات، تحول ادبی و پیشرفت و تکنولوژی می‌شود.

سید حسین طیبی معاون فرهنگی اداره کل ارشاد گفت با اشاره به حدیث ارزشمند از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم گفت: علم و دانش را با نوشتن و جاپ در اختیار و سیطره خود قرار دهید، این کلام پیامبر (ص) نشان دهنده ارزش والای صنعت چاپ است.

او افزود: صنعت چاپ توانسته، آموزش و تحقیق را که برای عده‌ای خاص بوده در اختیار عموم قرار دهد، صنعت چاپ حافظ آثار ارزشمند بوده و این آثار را به نسل‌های متعددی منتقل کرده نقش تاثیر گذار در زندگی انسان دارد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: امیدوارم درکنار هم با وحدت و همدلی باوجود همه مشکلات پیش رویم و در حوزه صنعت چاپ هرچه پررونق‌تر جلو رویم.

انتهای پیام/ح

تجلیل ازخادمان چاپ درجنوب کرمان

برچسب ها: چاپ ، ارشاد اسلامی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.