سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاروان پیاده انصار الحسین (ع) در مسیر کربلای معلی

کاروان پیاده انصارالحسین (ع) نوزدهمین سال پیاپی امسال به نام حضرت ام البنین (س) در مسیر کربلای معلی قدم می گذارند.

علی حقیر پور مدیر اجرایی این کاروان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: این کاروان شامل ۱۰۰ نفر از عاشقان امام حسین (ع) از استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، گلستان، تهران و اصفهان هستند که پس از نام نویسی به مشهد آمده اند تا در این سفر معنوی شرکت کنند.

او تصریح کرد: زائران کاروان پیاده انصار الحسین (ع) پس از دعای پر فیض ندبه با بدرقه مردم شهرک شهید رجایی از مجتمع اسلامی بقیه الله الاعظم مشهد راهی کربلا شدند تا این مسیر ۲۶۰۰ کیلومتری را پس از ۷۵ روز پیاده روی در اربعین حسینی به کربلا مشرف شوند. وی گفت: کوچکترین عضو این کاروان نوجوان ۱۳ ساله و مسن‌ترین آنان پیرمرد ۷۵ ساله است.
 

مدیر اجرایی این کاروان گفت: یکی از مزیت‌های کاروان امسال حضور مبلغین خادمیاری رضوی است که با همت سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی تاکنون در ۳ استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی و اصفهان اقدام شده است. وی گفت: همراهی با کاروان و ارتباط موثر با مخاطبین، اقامه نماز، پاسخگویی به مسائل شرعی و ... بخشی از اقدامات خادمیاران تبلیغی می‌باشد.

مهم‌ترین هدف حرکت کاروان پیاده مشهد – کربلا علاوه بر بهره معنوی، زنده نگه‌داشتن سیره اهل‌بیت، ترویج مکتب اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع)، نشر و گسترش معارف حسینی (ع)، تبیین ابعاد مختلف قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، و توجه دادن همگان به اهمیت زیارت حضرت امام حسین (ع) است.
 
انتهای پیام//ج.ر
 
 

حرکت کاروان پیاده مشهد – کربلا  به سمت کربلای معلی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
محمد حسنی
۱۴:۳۲ ۱۵ آبان ۱۳۹۸
یاد شهدا یاد حسین است