سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوبخت:

تسهیلات بازسازی یکهزار و ۴۰۰ واحد آسیب دیده مسجد سلیمان ابلاغ شد/ عملیات اجرایی نوسازی ۱۱ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی آغاز می‌شود

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: یکهزار و ۴۰۰ واحد نیازمند بازسازی و ۸ هزار واحد نیز نیازمند تعمیر هستند که تمامی منابع اعم از تسهیلات و اعتبارات، تامین و ابلاغ شد .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: پس از زلزله مسجدسلیمان بلافاصله ارزیابی میزان خسارات و تامین منابعی که باید جبران خسارات را می‌کرد، انجام شد. در این راستا مصوبه‌ای بالغ بر ۹۶ میلیارد تومان در هیات وزیران به تصویب رسید که ۱۰۰ درصد آن طی روز‌های گذشته تخصیص داده شد.

او افزود: طبق گزارشات یکهزار و ۴۰۰ واحد نیازمند بازسازی و ۸ هزار واحد نیز نیازمند تعمیر هستند که تمامی منابع اعم از تسهیلات و اعتبارات، تامین و ابلاغ شد که برای آن قسمت از خانه‌هایی که بازسازی و نوسازی آن‌ها در محل امکان‌پذیر نبود، زمینی در نظر گرفته شد که امروز کلنگ آن نیز به زمین زده شد.

نوبخت با اشاره به تعهد شرکت نفت در ارتباط با مسجدسلیمان بیان داشت: احداث حدود یکهزار و ۳۰۰ واحد شرکت نفت تعهد کرد و ما باید برای برخی از واحد‌های این شهر از جهت فرسودگی، کار نوسازی و احیا انجام دهیم. به همین دلیل در سازمان برنامه و بودجه به نیابت از دولت و با همکاری بنیاد مسکن، بررسی صورت گرفت و به این نتیجه رسیدیم که باید حداقل ۱۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده را نوسازی کنیم که قطعا بخشی از آن در محل انجام نخواهد شد.

 رییس سازمان برنامه و بودجه کشور  ادامه داد: برنامه‌ریزی برای آن ۱۰ هزار واحد را انجام دادیم و عملیات اجرایی ۱۱ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی آغاز می‌شود. ۱۰ هزار واحد آن مستقیما با زلزله نیست.

این مقام مسئول تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه به نمایندگی از دولت و بنیاد مسکن نیز اجرای کار را بر عهده داشته است. امیدوارم در آینده نزدیک، بخش به بخش واحد‌هایی را که در حال احداث هستند به پایان برسانیم و همچنین برای هر یک از این واحد‌ها از نظر اعتباری حداقل ۱۰۰ میلیون تومان محاسبه شده است که دولت باید به صورت بلاعوض پرداخت کند.

انتهای پیام/م

صحبت های  رییس سازمان برنامه و بودجه کشور درباره تسهیلات نوسازی منازل مسجد سلیمان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.