سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان خبر داد؛

افتتاح طرح‌های استخر ذخیره آب ۳۰۰هزار مترمکعبی بیارجمند

علی‌رضا فلاحی گفت:طرح استخر ذخیره آب ۳۰۰ هزار مترمکعبی در بیارجمند شاهرود ۴۰۰ هکتار زمین کشاورزی را پوشش می‌دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سید حسن میرعماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان در نشستی با حضور خبرنگاران  از افتتاح یک طرح مهم حوزه آب‌رسانی کشاورزی در بیارجمند شاهرود خبر داد و گفت: این طرح شامل دو بخش ایستگاه پمپاژ و استخر ذخیره است که بالاخره پس از نزدیک به یک دهه به بهره‌برداری رسید.

او بابیان اینکه حجم آب این استخر ذخیره‌سازی ۳۰۰ هزار مترمکعب است و ۴۰۰ هکتار اراضی کشاورزی منطقه بیارجمند از این طرح بهره‌مند می‌شوند، افزود: این طرح یکی از مطالبات مردم و کشاورزان بیارجمند است که سال‌ها با خشک‌سالی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه هزینه این پروژه از محل اعتبار استانی تملک دارایی تأمین‌شده است، تأکید کرد: این طرح در سال ۸۹ کلنگ زنی شد، اما به دلایل مختلفی ازجمله اعتبارات تا سال ۹۷ متأسفانه نیمه‌تمام ماند و درنهایت از سال گذشته مجدداً این طرح مورد بازبینی و احداث قرار گرفت تا امروز مردم از برکات آن بهره‌مند شوند.

میرعماد بابیان اینکه ساخت طرح آب‌رسانی روستایی بیارجمند سه میلیارد تومان اعتبار در برداشته است، ابراز داشت: ذخیره‌سازی آب مازاد قنات در فصول غیر زراعی بر اساس مجوز وزارت نیرو یکی از کارکرد‌های این پروژه است.

او ابراز داشت: این طرح همچنین دارای پمپاژ است یعنی می‌تواند تنظیم دبی خروجی قنات و جلوگیری از هدر رفت آب و افزایش بهره‌وری مصرف آب را نیز منجر شود که در بخش بیارجمند با توجه به اقلیم گرم و خشک و کم آب دارای اهمیت زیاد است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان درباره مزیت‌های این طرح نیز گفت: بیارجمند منطقه‌ای ویژه و مستعد، اما کم آب است لذا حفظ سطح زیر کشت اراضی تحت شرب و پایداری تولید محصولات کشاورزی و افزایش امنیت اجتماعی و روانی با تأمین منبع آب پایدار در زمره مزیت‌های این طرح محسوب می‌شود.

میرعماد اظهار داشت: اجرای طرح مذکور همچنین در ارتقای امید، جلوگیری از مهاجرت و تثبیت اشتغال موجود در بخش کشاورزی مؤثر است.

انتهای پیام / م

۴۰۰ هکتار زمین کشاورزی بیارجمند شاهرود زیر پوشش آبرسانی

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.