سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در چهار ماهه نخست امسال؛

ارزآوری ۲۳۳ میلیون دلاری صادرات کالا به خارج از کشور

حجم مبادلات تجارت خارجی که شامل صادرات مستقیم، صادرات سایر گمرکات، واردات و ترانزیت است طی چهار ماهه ابتدای امسال در کردستان از لحاظ ارزش دلاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷ درصد کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمدبختیار خلیقی گفت: در این مدت، حجم مبادلات تجارت خارجی که شامل صادرات مستقیم، صادرات سایر گمرکات، واردات و ترانزیت است از لحاظ ارزش دلاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷ درصد کاهش یافته است.
او اضافه کرد: میزان صادرات انجام شده در این چهار ماه نیز در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته از لحاظ وزنی ۱۰ درصد و از نظر ارزش دلاری هم ۱۱ درصد رشد داشته است.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در این چهار ماه ۸ هزار تُن کالا به ارزش ۱۲ میلیون دلار هم وارد کشور شده که از نظر وزنی ۱۰۵ درصد رشد و از لحاظ ارزش دلاری هم ۳۱ درصد کاهش یافت.
خلیقی یادآور شد: ۵۵۴ هزار تُن کالا به ارزش یک میلیون و ۴۳۴ هزار دلار در این مدت ترانزیت شده که این میزان نسبت به چهار ماهه سال گذشته از لحاظ وزنی ۲۵ درصد و از نظر ارزش دلاری ۱۰ درصد کاهش داشته است.
گمرک سیرانبند و باشماق از مرز‌های گمرکی فعال رسمی و بین المللی استان هستند و گمرک مریوان در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات فعال است.

انتهای پیام/ت

صادرات کالا از کردستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.