سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رقابت ۱۵۰ داوطلب در آزمون ورودی حوزه‌های علمیه کرمان

کارشناس آموزش حوزه علمیه استان کرمان گفت: آخرین آزمون شفاهی طلاب حوزه علمیه کرمان در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ در مقاطع مختلف در سه نقطه‌ی استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام سیدتقی مهدوی کارشناس آموزش حوزه علمیه استان کرمان گفت: امتحانات شفاهی حوزه علمیه استان کرمان از ۱۰ تیرماه در دو منطقه‌ی شمال استان (شهر کرمان) و جنوب استان (شهر‌های جیرفت و کهنوج) برای پایه‌های ۶، ۸ و ۱۰ شروع شده و مدت چهار هفته به طول انجامید.

او افزود: این امتحانات برای بیش از ۱۵۰ نفر از طلاب سطوح مختلف برگزار شد.

کارشناس آموزش حوزه علمیه استان با مثبت ارزیابی کردن روند امتحانات افزود: با توجه به بومی شدن ممتحنین امتحانات شفاهی و حضور ایشان در استان، روند امتحانات نسبت به قبل آسان‌تر و به تبع آن هزینه‌ها نیز کاهش یافته است.

او تصریح کرد: اولین امتحان شفاهی کرمان تحت نظر ممتحنین کرمانی در تاریخ ۲۱ دی ماه ۱۳۹۶ برگزار و پیش از این حوزه کرمان برای برگزاری آزمون‌ها نیازمند بهره گیری از اساتید ممتحن اعزامی از قم بود که خود دردسر‌ها و هزینه‌هایی چه برای استان و چه برای اساتید و مرکز مدیریت در بر داشت.

مهدوی افزود: علت عدم تمرکز آزمون‌ها در یک مکان، بُعد مسافت و مشقت طلاب جنوب استان در حضور در مرکز استان بود که با قرار دادن دو مدرسه امام صادق (ع) جیرفت و ولی عصر (عج) کهنوج به عنوان دو محل آزمون در جنوب استان، این مشکل حل شد.

آزمون ۱۵۰داوطلب حوزه علمیه در شمال و جنوب کرمان برای ورود به حوزه‌های علمیه سال ۹۸-۹۷ برگزار شد.

انتهای پیام/ح

آزمون حوزه های علمیه کرمان

برچسب ها: حوزه علمیه ، آزمون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.