سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان:

انتخابات خط قرمز مردم افغانستان است و حتما برگزار می شود/ طرف اصلی مذاکره طالبان دولت افغانستان است

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان ضمن تاکید بر اینکه روند صلح نمی تواند سبب تاخیر در انتخابات شود گفت: طالبان باید این حقیقت را بپذیرد که دولت افغانستان طرف اصلی مذاکرات است.

 

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان تاکید کرد که روند ملی انتخابات به هیچ وجه مورد معامله قرار نخواهد گرفت و برگزار خواهد شد.

صدیقی در خصوص گزارشات مبنی بر تعویق انتخابات اظهار داشت: دولت به هیچ وجه حاضر نخواهد شد تا روند ملی به ویژه انتخابات را که مردم افغانستان بهای بزرگی برای آن پرداخت کرده را مورد معامله قرار دهد.

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان افزود: انتخابات برگزار خواهد شد و مردم برای تعیین سرنوشت آینده‌شان رای خواهند داد؛ انتخابات خط قرمز مردم افغانستان است و مردم در لوی جرگه مشورتی صلح به گونه واضح بر آن تاکید کرده بودند.

وی همچنین اضافه کرد که روند صلح نیز به گونه جدی تعقیب می‌شود و دولت به زودی وارد مرحله مذاکرات مستقیم با طالبان خواهد شد.

صدیقی بیان داشت: نقشه راه صلح و حدود صلح توسط نمایندگان مردم افغانستان در لوی جرگه مشورتی صلح مشخص شده و بر همین اساس حکومت افغانستان وارد مذاکره با طالبان خواهد شد و تمام ارزش‌ها در آن حفظ می شود.

وی افزود: به مردم افغانستان تعهد می‌دهیم که در جریان مذاکره، از منافع مردم و ارزش‌هایی که در 18 سال گذشته به دست آمده محافظت کنیم.

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان درباره حاضر نشدن طالبان به مذاکره مستقیم با دولت افغانستان اظهار داشت: این یک اشتباه بسیار بزرگ برای طالبان است که فرصت را از دست می‌دهد، چون اصلی‌ترین طرف برای طالبان، حکومت افغانستان است و طالبان باید این حقیقت را بپذیرد.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.