سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران:

اسلحه تحریم آمریکا خالی از فشنگ است

سردار حاجی‌زاده گفت: امروز قدرت نظامی آمریکا به آنها کمکی نمی‌کند و اسلحه تحریم آمریکا خالی از فشنگ است.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هشتمین یادواره شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم و مدافعان وطن اظهار کرد: پروژه بزرگ شیطان بزرگ آمریکا علیه ملت ایران در ماه‌های اخیر با شکست مواجه شده و نتوانست به اهداف مورد نظر خود برسد.

او افزود: قبل از انتخابات ریاست جمهوری امریکا، ترامپ گفت که از برجام خارج خواهد شد و قصد داشت با فضاسازی گسترده رسانه‌ای و عملیات روانی بر اقتصاد ما اثرگذار شود که فتنه سال ۹۶ نیز حاصل همین عملیات روانی دشمن بود.

سردار حاجی‌زاده با تاکید بر نیت دشمن در براندازی نظام جمهوری اسلامی گفت: دشمن به دنبال تنبیه ملت ایران و براندازی بود و به کمتر از این راضی نبود.


بیشتر بخوانید: سرنگونی پهپاد آمریکایی سایه جنگ را برطرف کرد


او در ادامه به بازخوانی نقشه دشمن اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها در ابتدا ضربات سنگین اقتصادی به همراه عملیات روانی را در دستور کار خود قرار دادند که تحریم‌های سنگین در حوزه‌های مختلف در همین راستا بود.

حاجی زاده با برشماری نقش اروپایی‌ها به عنوان ضلع دوم اقدامات دشمن علیه کشور گفت: آنها وظیفه داشتند که جمهوری اسلامی را در برجام نگه دارند و همه شاهد هستند که در این مدت آنها تنها وعده دادند و هیچ کار عملیاتی انجام ندادند. درحقیقت اروپایی‌ها با تقسیم کار، برای آمریکایی‌ها زمان خریدند تا ضربات اقتصادی آن‌ها بر کشور ایران اثرگذار شود.

او با برشماری کارشکنی اروپایی‌ها گفت: آنها دشمنی استکبار با ایران را در حد و اندازه ترامپ و رفتار‌های غیرعادی وی تقلیل دادند و با وعده آمدن دموکرات‌ها و تغییر فضای سیاسی آمریکا، به همین رویه ادامه دادند.

سردار حاجی زاده با اشاره به پروژه «صبر راهبردی» گفت: دشمنان ایران اسلامی مطمئن بودند که ما علیه آنها اقدامی نخواهیم کرد و اینطور برآورد کردند که انفعال ایران در نهایت باعث فروپاشی اقتصادی و رویارویی مردم و نظام شده و نهایتاً سبب سرنگونی نظام خواهد شد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در ادامه به موضوع مذاکره با آمریکا اشاره کرد و گفت: آمریکا مسیر مذاکره را به‌عنوان یک راه فرار قرار داد که در واقع چیزی جز تسلیم شدن ملت ایران در مقابل دشمن نبود و خود مذاکره تنها یک اسم رمز بود.

سردار حاجی زاده افزود: دشمنان از اردیبهشت امسال موضوع «وقوع جنگ» را چاشنی موارد قبلی کردند و برای این قضیه سناریویی طراحی شد و اعلان ورود ناو هواپیمابر و بمب افکن بی ۵۲ توسط بولتون نیز بخشی از همین سناریو بود.

او با اشاره به انتقال پیام‌های عملیات روانی آمریکا توسط مقامات کشور‌های دوست به مسئولان داخلی گفت: این پیام‌ها شامل قطعیت حمله آمریکا به ایران بود که در بسیاری از موارد کاملاً بر مسئولان غیر نظامی اثرگذار بود و این باعث می‌شد آنها بر مذاکره بیشتر تاکید داشته باشند!

سردار حاجی زاده با اشاره به ادامه رفتار‌های انفعالی در برابر دشمن و افزایش التهاب در منطقه گفت: در این شرایط، مقام معظم رهبری از موضع انفعالی مسئولان دولتی در برابر رفتار زیاده خواهی آمریکایی‌ها ابراز نارضایتی کردند و نقطه اوج ورود نظام به مقاومت فعال انهدام هواپیمای جاسوسی فوق مدرن آمریکا در خلیج فارس بود.

او با اشاره به حرکت ناجوانمردانه آمریکا در سرنگونی ایرباس مسافربری ایران در گذشته گفت: ما فرصت این را داشتیم تا هواپیمای جاسوسی با سرنشین آن‌ها را بزنیم، ولی معتقد بودیم که «نامردی» خاص و ویژگی آمریکایی‌ها است و در نهایت پهپاد آن‌ها را در ارتفاع ۵۴ هزار پایی در فاصله ۹۰ کیلومتری، با اولین موشک سامانه تمام ایرانی «سوم خرداد»، ساخت نیروی هوافضای سپاه مورد هدف قرار دادیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با برشماری اثرات سرنگونی هواپیمای جاسوسی آمریکا گفت: مهم‌ترین اثر این اقدام این بود که مسئله «احتمال وقوع جنگ» را برای همیشه به زباله دان برد.

او با اشاره به هزینه‌های گزاف کشور‌های منطقه در خرید تسلیحات از آمریکا گفت: آمریکا در پاسخ هیچ حمایتی از آنها انجام نداد و حتی با تحقیر به آنها گفت که اگر ما از شما حمایت نکنیم ایران ظرف دو هفته شما را نابود می‌کند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: ما احتمال ضعیفی را برای پاسخ آمریکایی‌ها قائل بودیم، اما در عین حال کاملاً آماده بودیم تا با اولین شلیک آنها مواضع و پایگاه‌های آن‌ها را در منطقه مورد هدف قرار دهیم و زمانیکه آن‌ها پاسخی ندادند اعراب فهمیدند که با هزینه‌های سنگین برای آمریکا مرتکب چه اشتباهی شده اند و این اثر مهم دیگر انهدام پهپاد آمریکایی بود.

سردار حاجی زاده با تاکید بر فرمایش مقام معطم رهبری در مورد عدم وقوع جنگ با آمریکا گفت: اکنون ملت به این حرف رهبری ایمان آورده و فهمیده اند که این مسئله «سایه جنگ» یک دروغ بزرگ بوده است.

او با اشاره به مقایسه واکنش مقامات آمریکایی پس از سرنگونی ایرباس ایرانی و پهپاد جاسوسی آمریکایی گفت: در آن مقطع رئیس جمهور متکبر و مغرور آمریکا حاضر نشد از ملت ایران عذرخواهی کند، ولی امروز به‌واسطه اینکه ما هواپیمای با سرنشین آن‌ها را نزدیم او از ما تشکر و قدردانی میکند.

سردار حاجی زاده با اشاره مجدد به عملیات روانی آمریکا گفت: امروز ناو هواپیمابر آمریکا که زمانی با تبلیغات فراوان قرار بود وارد خلیج فارس شود جرات ندارد از ۷۰۰ کیلومتری سواحل مکران به کشور ما نزدیک‌تر شود که خود این مسئله و شرایط سخت زندگی پرسنل و ملوانان این ناو، باعث نارضایتی شدید آنها از مسئولان خود شده است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: امروز عربستان سعودی خود را تبدیل به ابزار دست آمریکا کرده است و خود را در دو جبهه «اقتصادی» با فروش سهم نفت ایران و «نظامی» علیه مردم مظلوم یمن درگیر کرده است که ادامه این روند به نابودی قطعی عربستان سعودی منجر خواهد شد و ما تمام قد در کنار مردم مظلوم یمن تا آخر ایستاده ایم.

سردار حاجی زاده با اشاره به تلاش بی نتیجه آمریکا علیه ملت ایران افزود: امروز توان نظامی آمریکا به او کمکی نمی‌کند و اسلحه تحریم‌های او خالی از فشنگ است.

حاجی زاده در پاسخ به این سوال که چرا در بخش‌های پیچیده نظامی پیشرفت‌های شگرف رخ داده، ولی در بخش‌های ساده‌تر شاهد پیشرفت قابل قبولی نبودیم گفت: زمانیکه داعش در مجلس شورای اسلامی عملیات کرد رهبری فرمودند: «دشمن به ما سیلی نمی‌زند ما به دشمن سیلی می‌زنیم.» و ما چهار ساعت بعد مقر فرماندهی آن‌ها را در فاصله ۷۰۰ کیلومتری هدف قرار دادیم.

او افزود: در مورد بعدی وقتی انگلیس کشتی ما را توقیف کرد رهبری فرمودند این کار آن‌ها بی پاسخ نخواهد ماند و ما ۴۸ ساعت بعد یک کشتی آنها را توقیف کردیم و این موارد در موضوعات دیگر مثل کمک رسانی در سیل و زلزله و غیره مطابق فرمایش رهبری انجام شده است.

در ادامه سردار حاجی زاده با انتقاد از مسئولان غیر نظامی در عمل نکردن به رهنمود‌های رهبری افزود: مگر رهبری نفرمودند اگر ترامپ برجام را پاره کند ما آن را آتش خواهیم زد؟ پس چرا اقدامی نکردیم؟ تا چه زمانی باید منتظر اروپایی باشیم که خود بخشی از نقشه شیطانی آمریکا است؟

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه آمریکایی‌ها زبانی جز زبان زور نمی‌فهمند، گفت: در ماه‌های اخیر بیشترین کمک را به دولت کرده‌ایم و بخش دفاعی به کمک بخش اقتصادی آمد و این کمک ادامه خواهد داشت.

او با اشاره به راه حل خروج از شرایط فعلی افزود: برای برطرف کردن مشکلات کشور می‌بایست به پیاده سازی دقیق تدابیر مقام معطم رهبری بازگردیم و ملت نیز با روحیه و همدلی و ایثار با یکدیگر رفتار کنند.

سردار حاجی زاده افزود: در این شرایط نباید از دولت که با دنیایی از مشکلات مواجه است انتظار حل مشکلات را داشته باشیم بلکه مردم می‌بایست در این اوضاع خودشان دست به کار شوند و با صرفه جویی و کاهش هزینه‌ها به‌صورت خودجوش و با کمک به همدیگر از این گردنه عبور کنیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پایان با اشاره به تلاش شبانه روزی نیرو‌های مسلح کشور در برخورد با تحریم‌های تسلیحاتی افزود: نیرو‌های مسلح در حوزه دفاعی تحریم‌ها را «بی خاصیت» کردند و امروز گرفتاری بزرگ غرب این است که ما صادرات تسلیحاتی داریم! و تحریم تسلیحاتی واقعاً برای ما واژه‌ای بی مفهوم است و این الگوی بخش نظامی می‌تواند مورد استفاده بخش‌های غیر نظامی می‌تواند قرار بگیرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
ا.علی نژاد
۱۲:۲۰ ۰۷ شهريور ۱۳۹۸
سلام وصلوات خدا بررزمندگان دلاوراسلام.خدا قوت سردارحاجی زاده نازنین
ناشناس
۱۲:۱۰ ۰۷ شهريور ۱۳۹۸
سلام من بی نهاینت ازسپاسداران سپاسگزارم
ناشناس
۱۱:۰۹ ۰۷ شهريور ۱۳۹۸
ای سلام و درود خدا بر سرباز ولایت.
ناشناس
۱۱:۰۱ ۰۷ شهريور ۱۳۹۸
مرگ بر امریکا
ناشناس
۱۰:۵۳ ۰۷ شهريور ۱۳۹۸
زنده وپاینده بادسپاه غیورایران اسلامی
ناشناس
۱۰:۴۶ ۰۷ شهريور ۱۳۹۸
سردار جان جانی و رمقی برای این ملت بیچاره فلک زده باقی نمایند است که نیازی به تفنگ باشد.
ناشناس
۱۰:۴۵ ۰۷ شهريور ۱۳۹۸
ما که بدبخت شدیم بخاطر این همه گرانی
ناشناس
۱۰:۳۸ ۰۷ شهريور ۱۳۹۸
باید امریکارو زیر پا له کنیم
ناشناس
۱۰:۲۹ ۰۷ شهريور ۱۳۹۸
ننگ بر امریکای شیطان بزرگ