سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو هیأت رئیسه مجلس:

مراکز مالی را باید به پیرامون شهر سوق دهیم/اکوسیستم و مبدأ اولیه زندگی مردم دچار اختلال شده است

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت:باید اقدام به تولید ارزش افزوده کنیم تا نیروی کار و کارآفرینان جذب کانون توسعه شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی شامگاه چهارشنبه در مراسم امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری اقتصادی، تأسیس مراکز توانمندسازی بانوان در چهارچوب مثلث توسعه اقتصادی خراسان رضوی ورونمایی از سامانه‌های شفافیت و اطلاع‌رسانی شرکت تعاونی دهیاری‌های بخش مرکزی شهریتان مشهد که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، گفت: اگر به عقبه تاریخی مهاجرت از روستا به شهر نگاه کنیم متوجه می‌شویم حجم عظیمی از این مهاجرت‌ها به سبب خشکسالی و تغییر اقلیم بوده است.

او با اشاره به اینکه طی ۵۰ سال اخیر شاهد حجم عظیمی از جابه‌جایی از روستا به شهر هستیم، تصریح کرد: مگر چقدر تغییر اقلیم رخ داده که ۲۰ تا ۲۵ درصد جمعیت شهری به ۷۰ درصد رسیده است و تبدیل به یک پدیده خاص شده است.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید مسائل را ریشه‌ای حل کرد، گفت: باید مراکز مالی را به پیرامون شهر سوق دهیم و اقدام به تولید ارزش افزوده کنیم تا نیروی کار و کارآفرینان جذب کانون توسعه شوند.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: ریشه مشکلات این است که اکوسیستم و مبدأ اولیه زندگی مردم دچار اختلال شده است و این امر باعث شده که مردم مهاجرت کنند و خودشان را در حاشیه شهر غرق کنند.

او ادامه داد: این حرکت را باید به یک الگو و موضوع فراگیر در تمام کشور تبدیل کنیم و برای هر نقطه جمعیتی یک برنامه مشخصی داشته باشیم، در این راستا کانون توسعه اقتصادی تولید کنیم به این منظور که هرچه مناطق دورتر باشد، سرمایه‌گذاری بیشتری رخ دهد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با این راهکار توسعه متوازن اقتصادی رخ می‌دهد، گفت: همکاران ما در مجلس شورای اسلامی باید این فرهنگ را بازسازی کنند و با آسان‌سازی و افزایش معافیت‌ها مردم را یاری کنند.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: با کنترل پروژه‌ها، پیگیری‌ها و گزارش‌دهی‌های منظم با آثار عملی رو به‌رو می‌شویم و مردم از برکات آن بهره‌مند می‌شوند.
 
انتهای پیام//ج.ر
 
 

باید کانون توسعه اقتصادی تولید کنیم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.