سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مون جائه این: ژاپن با سلاح «تجارت» به جنگ با کره‌جنوبی آمده است

کره جنوبی اعلام کرد ژاپن به منظور تلافی اختلافات سیاسی بر جای مانده از دوران جنگ میان دو کشور از حربه تجارت به عنوان سلاح استفاده می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی ضمن انتقاد از ژاپن در عملی کردن طرح خود مبنی بر تقلیل موقعیت تجاری کره جنوبی، بار دیگر با تاکید بر موضع سئول در این باره اعلام کرد توکیو به منظور تلافی اختلافات سیاسی بر جای مانده از دوران جنگ میان دو کشور از حربه تجارت به عنوان سلاح استفاده می‌کند.

مون پنجشنبه در سخنانی در نشست کابینه کره جنوبی با بیان این مطلب گفت ژاپن درخصوص وعده‌های گذشته مبنی بر خودداری از استفاده از تجارت به عنوان سلاحی برای تلافی مسائل تاریخی صادق نبوده است.

وی افزود توکیو باید بداند اقدامات کنونی این کشور خشم و نارضایتی مردم کره جنوبی را که در دوران حاکمیت استعماری ژاپن قبل از پایان جنگ جهانی دوم متحمل درد و رنج فراوان شدند، به مراتب تشدید خواهد کرد.

انتظار می‌رود دیپلمات‌های دو کشور اواخر وقت امروز پنجشنبه به منظور مذاکره در خصوص اختلافات تجاری و مسائل امنیتی مربوط به کره شمالی در سطح گروه‌های کاری دیدار کنند.

اخیرا سطح روابط سئول و توکیو به کمترین میزان رسیده است. ژاپن، کره جنوبی را از فهرست کشور‌های شریک تجاری ترجیحی خود خارج کرد. کره جنوبی نیز پنجشنبه گذشته تصمیم گرفت به توافق دوکشور در زمینه همکاری در تبادل اطلاعات نظامی پایان دهد. ژاپن دیروز تصمیم خود را مبنی بر خارج کردن نام کره جنوبی از فهرست شرکای تجاری ممتاز عملی کرد و با این کار عملا تنش تجاری-اقتصادی میان ژاپن و کره جنوبی شدت بیشتری گرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، اقتصاد جهان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.