سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در تهران ما پیگیری شد؛

شیوع سل در مرکز توانبخشی وردآورد/ بهزیستی: در حال مداوای مددجویان هستیم

تهران ما موضوع شیوع سل در مرکز توانبخشی وردآورد تهران را پیگیری کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  چند روز پیش پیامکی مادری که دختر او در مرکز بهزیستی ورد آور تحت مراقبت است پیامکی مبنی بر اینکه «در این مرکز تمام مددجویان به بیماری سل مبتلا می شوند» شکایت خودش را برای بخش تهران ما باشگاه خبرنگاران جوان ارسال کرد.

این مادر در شرح این مطلب گفت: تمامی دختران تحت مراقبت این مرکز امکان ابتلا به بیماری سل را دارند و پزشک‌ها هم معتقد اند که دختر من هم مشکوک به این بیماری است.

او ادامه داد: این مرکزهیچ وقت تایید نمی‌کند که بخش زیاد از جمعیت تجمعی آن در معرض خطر سل هستند به همین دلیل بدون اینکه به خانواده‌های این فرزندان معلول اعلام شود دارو پیشگیری از بیماری سل  به آن‌ها می‌دهد.

این مادر بیان کرد: حتی در چند سال گذشته دو تا از دختران مددجوی این مرکز  بر اثر بیماری سل فوت کردند.


بیشتر بخوانید: راه‌اندازی خانه‌های سلامت محلی برای حمایت از دختران در معرض آسیب


بهزیستی استان تهران پاسخ داد؛

برای پیگیری این مسئله از بهزیستی استان تهران  موضوع را سوال کردیم. پرستو منصوری معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه باشگاه مطالبات گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: در مرکز توانبخشی  معلولین ذهنی وردآورد حدود ۲۵۰ دختر بالای ۱۴  تحت مراقبت هستند.

او  بیان کرد: از چند ماه پیش با ویزیت‌هایی که پزشکان به صورت مرتب در مرکز انجام می‌دهند، مواردی مشکوک در خصوص بیماری سل مشاهده شد که بلافاصله با اداره بهداشت منطقه تماس گرفتیم و آن‌ها برای انجام آزمایش‌ها در این مرکز حضور یافتند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران افزود: به دلیل اینکه این مکان، مرکزی تجمعی است و افراد زیادی در این مرکز نگهداری می‌شوند، اگر همچین بیماری وجود داشته باشد باید مورد درمان قرار گیرد و  آزمایش‌های لازم در مورد انجام شود.

او تشریح کرد: اگر کوچک‌ترین موردی دیده شود، داروهای پیشگیری به سایر افراد داده می‌شود تا اگر مواردی هست گسترش پیدا نکند.

منصوری گفت: خوشبختانه با تایید وزرات بهداشت منطقه مورد فعالی در مورد بیماری سل در این مرکز دیده نشده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.