سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیوندی خبر داد؛

اضافه شدن ۳ فروند بالگرد جدید به ناوگان امداد هوایی کشور/ استعفایم در فضای مجازی را تکذیب می کنم

رئیس جمعیت هلال احمر گفت:با توجه به تأمین اعتبار ۱۷ میلیون یورویی سه فروند بالگرد جدید به ناوگان امداد هوایی کشور اضافه می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، علی اصغر پیوندی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در محل هلال احمر استان زنجان، با تاکید بر اینکه بروز حوادث در کشور یک بحث جدی است، گفت: در حال حاضر ۷.۸ درصد جمعت کشورمان آموزش نحوه مقابله با حوادث رافرا گرفته‌اند، اما ریسک حادثه در ایران ۸۰ درصد است که فاصله بسیار زیاد و خطرناکی را نشان می‌دهد.

او با بیان اینکه اقشار مختلف مردم در مقابل حادثه آمادگی کافی را ندارند، ادامه داد: این امر یک چالش و مشکل اساسی در زمینه مدیریت بحران در جامعه است که باید با آموزش‌های امداد و نجات نسبت به رفع چالش‌ها در این زمینه اقدام شود.


بیشتر بخوانید:ادامه برگزاری کلاس‌های دانش آموزی هلال احمر در مازندران


رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از اجرای طرح دادرس در هشت هزار مدرسه سطح کشور خبر داد و افزود: فرا گیری آموزش‌ها به سرعت و نحوه کمک رسانی در بحران کمک می‌کند و مانع از افزایش آمار تلفات ناشی ز بحرانمی شود.

او ادامه داد: با توجه به تأمین اعتبار ۱۷ میلیون یورویی سه فروند بالگرد جدید به ناوگان امداد هوایی کشور اضافه می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران همچنین شایعات مطرح شده در فضای مجازی در خصوص استعفایش را رد کرد و گفت: با تمام توان و قدرت پای کار خواهم بود.

پیوندی با تاکید بر اینکه آموزش‌های‌ای امداد و نجات باید به عنوان یک اصل مهم و تأثیرگذار مورد توجه جدی همه دستگاه‌ها قرار بگیرد، افزود: همه آحادجامعه باید در زمینه آموزش و فراگیری آموزش‌های امداد و نجات فعالانه وارد عمل شده و احساس مسئولیت کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ایران همواره به عنوان یک کشور حادثه خیز، شاهد بروز حوادث و بلایای طبیعی بوده است، گفت: برای امداد و خدمات رسانی بهینه و به روز رسانی لجستیک و تجهیزات امداد و نجات طی سال‌های گذشته اقداماتی انجام گرفته است.

پیوندی با بیان اینکه توسعه و به‌روزرسانی تجهیزات امداد و نجات جمعیت هلال احمر به عنوان یک اصل مهم مورد توجه قرار گرفته است، گفت: با وجود همه محدودیت‌های اعتباری فعالیت‌های گسترده‌ای برای توسعه و برزو رسانی تجهیزات امداد و نجات صورت گرفته است و این روند تداوم خواهد داشت.

او با اشاره به تشکیل تیم‌های واکنش سریع در مراکز استان‌ها از ایجاد این تیم‌هادر شهرستان‌های بزرگ خبر داد و گفت: تیم‌های واکنش سریع نقش مهمی در امدادرسانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نقش رسانه‌ها را در تبیین لزوم فراگیری آموزش‌های امداد و نجات در جامعه را مهم و مؤثر عنوان کرد و گفت: رسانه‌ها با تبیین لزوم فراگیری آموزش‌های امداد و نجات در جامعه، نقش مهمی در مدیریت بحران در جامعه دارند.

پیوندی با اشاره به پایبند نبودن دولت آمریکا به معاهد بین‌المللی تحریم‌ها، افزود: بر اساس اصلی در این معاهده نباید به کار‌های بشردوستانه آسیبی وارد شود، ولی آمریکا بر خلاف این اصل عمل می‌کند و از ارائه تجهیزات و نجات و بخصوص بالگرد به هلال احمر ایران خودداری می‌کند.

انتهای پیام/س

سفر رییس جمعیت هلال احمر به زنجان

 

برچسب ها: هلال احمر ، حوادث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.