سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران مطرح کرد:

نماهای شهر تجلی باورهای شهری است

سالاری گفت:رسالت ما باید در حوزه ساخت و ساز و نمای ساختمان تسری پیدا کند به گونه‌ای که نماهای شهر تجلی از باورهای شهری شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در نخستین همایش فصلی اعضای کمیته‌های نمای مناطق با اشاره به این نکته که قانون طراحی و اجرای نما به تصویب شورای شهر تهران رسیده است، گفت: خوشبختانه قانون طراحی و اجرای نما پس از تصویب در شورای شهر تهران به تأیید کمیسیون تطبیق فرمانداری تهران نیز رسید و ابلاغ شد.

او افزود: جلسه‌های متعددی برای بررسی وضعیت ساختمان و نما برگزار شد و باید اعلام کنم که کمیسیون معماری و شهرسازی در این مسیر در آغاز کار است و برای نهادینه شدن اهداف راه طولانی در پیش است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران ادامه داد: پیشنهاد من به عنوان رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران این است که این نشست‌ها با حضور ذی‌نفعان برگزار شود و بر اساس مسئولیت‌ها و جایگاه‌ها اعلام نظر شود.

سالاری با تأکید بر این نکته که به دنبال تسری مسائل ساخت و ساز به جامعه هستیم، تأکید کرد: حضور طراحان و متولیان ساخت و ساز در پایتخت در اینگونه از سلسله نشست‌ها جزئی از ضرورت انکارناپذیر این چنین برنامه‌ها است.


بیشتربخوانید: ۲۰ درصد از جمعیت طبقه متوسط فقیر شده‌اند/ اغلب بساط گستران تمایلی برای دستفروشی ندارند


او ادامه داد: امیدواریم هرچه سریعتر شاهد برپایی جشنواره معرفی نماهای برتر در پایتخت باشیم.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران ادامه داد: ما اگر در اینگونه نشست‌ها به تبیین مبانی نظری بپردازیم، خوب است اما این اقدام کفایت نمی‌کند و رسالت ما باید در حوزه ساخت و ساز و نمای ساختمان تسری پیدا کند به گونه‌ای که نماهای شهر تجلی از باورهای شهری شود.

سالاری ادامه داد: باورها و بایدهای ما و جامعه شهری است و باید به گونه‌ای عمل نشود که در یک گوشه از پایتخت بلند مرتبه‌سازی و در منطقه دیگر بدنشینی و یا بافت فرسوده را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.