سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو شورای شهر تهران مطرح کرد:

نبود گفتگو و تصمیم‌گیری از آسیب‌های حوزه نمای ساختمان است

اعطاء گفت: برگزار نشدن جلسه‌های هم اندیشی و گفتگو در کمیته نما مناطق ۲۲ گانه از آسیب‌های نمای ساختمان در منظر شهری است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اعطاء عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در نخستین همایش فصلی کمیته‌های نمای مناطق با اشاره به این نکته که در کمیسیون معماری و شهرسازی موضوع کمیته نما و تقسیم کار و اینکه این کمیته زیر نظر کمیته معماری فعالیت می‌کند، گفت: طبق مصوبه تیر ماه سال ۹۷ کمیته نما ذیل کمیته معماری تشکیل شد.

عضو  شورای شهر تهران در آسیب شناسی نمای ساختمان‌های پایتخت گفت: در آسیب شناس نمای پایتخت دو نکته مشهود است که نکته اول آن است که کمیته نما در مناطق ۲۲ گانه پایتخت هیچگونه صحبتی و گفت‌وگویی با هم ندارند و باید فرصتی فراهم شود که در بحث نما بتوان نظر مناطق ۲۲ گانه را در جلساتی آگاه شد که ما سعی بر این داریم که ماهانه جلساتی برگزار کنیم که ناظران در کنار یکدیگر به صحبت و تبادل نظر بپردازند.

اعطاء با اشاره به لزوم ایجاد گفت‌وگوی ارزی بین مناطق ۲۲ گانه تاکید کرد: همایش فصلی این ساختار را آماده می‌کند و اتاق فکر ۶ گانه‌ای تشکیل می‌شود تا اعضای منتخب در پنل‌های تخصصی شرکت کنند.
بیشتر بخوانید: الزام شهرداری به هوشمند سازی و انتشار عمومی اطلاعات فضای سبز پایتخت
او در توضیح آسیب دوم در بحث نمای ساختمان گفت: نکته بعدی را می‌توان در این حوزه به فعالیت‌های مختلف فرهنگی اجتماعی گسترش داد و به این نکته اعتقاد داشت که وقتی فعالیت جمعی باشد نتایج بهتری به دنبال دارد.

عضو  شورای شهر تهران با اشاره به این نکته که ۱۵۰ نفر به عنوان کارشناس تراز اول در حوزه معماری و طراحی حضور دارند گفت: ما می‌توانیم از این ظرفیت ۱۵۰ نفره استفاده کنیم و در کمیته نما در حوزه سیما و منظر شهری به صورت یک NGO فعالیت کنیم و این نهاد ظرفیت تبدیل به یک نهاد مدنی را دارد و می‌شود آن را دنبال کرد.

اعطاء با تاکید بر نقش گفتگو در حوزه بهبود نمای ساختمان افزود: جمع شدن طراحان، معماران و گفتگو با یکدیگر باید ادامه پیدا کند و این دلیلی بود که در کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران تصمیم بر آن شد که موضوع به این شکل (همایش‌های فصلی اعضای کمیته‌های نمای مناطق) دنبال شود.

انتهای پیام/

 ۱۵۰ نفر به عنوان کارشناس تراز اول در حوزه معماری و طراحی حضور دارند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.