سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار به والدین؛

کودکان درجاهایی که فکرش را نمی‌کنید، غرق می‌شوند

کارشناس برنامه کودکان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در سال ۹۶ و ۹۷ تعدادی کودک زیر ۵ سال بر اثر غرق‌شدگی در مکان‌های غیر قابل انتظار، جان خود را از دست دادند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، میترا سادات شجاعی گفت: ممکن است نخستین تصور شما از غرق‌شدگی، غرق شدن در دریا باشد، اما خوب است بدانید کودکی یک ساله در سطل آبی که برای جمع‌آوری آب کولر بوده، و کودکِ دوساله‌ای در بشکه آبی که در حمام بدون درپوش بوده، غرق‌شده‌اند.

او بیان کرد: کودکان دیگری در آب‌انبار حیاط منزل، جوی آب روستا، حوض‌ و رودخانه با عمق کمتر از ۱۵ سانتیمتر غرق‌شده‌اند.

این کارشناس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با هشدار درباره مراقبت از کودکان در هر زمانی، گفت: کودکان در عمق آب کمتر از سه سانتی‌متر نیز غرق می‌شوند.

او تأکید کرد: هرگز نباید کودکان را در کنار آب، وان، حمام و دوش حتی برای مدت کوتاهی رها کرد.

کارشناس برنامه کودکان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: بزرگسالانی که در آب و یا نزدیک آب از کودکان مواظبت می‌کنند باید از فعالیت‌هایی که تمرکز را از بین می‌برد مانند مطالعه کتاب و مکالمات تلفنی خودداری کنند.

شجاعی گفت: هر مکانی که ممکن است در آن آب جمع شده و موجب غرق شدن کودک شود باید شناسایی و اصلاح شود،‌ آب سطل‌ها، بشکه‌ها، وان حمام و حوض خالی شود و یا با درپوش محکم و قفل‌دار پوشیده شود و همچنین در توالت فرنگی هنگامی‌که استفاده نمی‌شود بسته باشد.

انتهای پیام/ک

کودکان در آب‌های کم عمق هم غرق می‌شوند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.