سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بوریس جانسون رسما خواستار تعلیق پارلمان شد

نخست‌وزیر جدید انگلیس در نامه‌ای به طور رسمی از ملکه خواست پارلمان این کشور را تعلیق کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رسانه‌ها در انگلیس از انتشار نامه رسمی بوریس جانسون برای تعلیق پنج هفته‌ای پارلمان انگلیس از جانب ملکه این کشور خبر دادند. مخالفان از آن به عنوان کودتا علیه دموکراسی یاد کردند.

رئیس مجلس عوام انگلیس تعلیق فعالیت پارلمان این کشور را رسوایی قانونی توصیف کرد.

دیروز ۱۶۰ نماینده با امضای بیانیه‌ای برای جلوگیری از خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا که خسارتبارترین گزینه برای جدایی این کشور از اتحادیه اروپا یاد شده هم قسم شدند.

امروز نیز بیش از دویست نماینده پارلمان انگلیس ضمن مخالفت شدید با رویکرد جانسون در خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا تاکید کردند در صورت تعلیق مجلس نیز به منظور پیشگیری از خروج بدون توافق این کشور از اتحادیه اروپا، جلسات مجلس را در جایی دیگر تشکیل خواهند داد.

رویکرد جانسون رویارویی موافقان و مخالفان جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا را به اوج رسانده و نبرد جدیدی در انگلیس بر سر اجرای برکسیت شکل گرفته است.

خبرگزاری فرانسه در همین خصوص گزارش داد نخست‌وزیر انگلیس تعلیق فعالیت پارلمان این کشور را تا چهاردهم اکتبر (۲۲ مهرماه) تأیید کرد.

جانسون قصد دارد از این طریق مانع از اقدام نمایندگان در جلوگیری از طرح‌هایش برای برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) تا ۳۱ اکتبر شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.