سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره‌برداری از یک نگارخانه در شفت

نگارخانه شفت با اعتبار بالغ بر یک و نیم میلیارد ریال امروز به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در مراسم افتتاح پروژه نگارخانه مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شفت گفت: این پروژه با اعتبار یک میلیارد و ٥٥٠ میلیون ریالی به بهره‌برداری رسیده است.

او با بیان اینکه نگارخانه شفت دهمین نگارخانه فرهنگی و هنری گیلان است، افزود: تمام هنرمندان در حوزه هنر‌های تجسمی که ماه‌ها برای برگزاری نمایشگاه در نگارخانه مارلیک رشت در نوبت قرار می‌گیرند، می‌توانند از این نگارخانه برای نمایش آثار خود استفاده کنند.

مدیرکل ارشاد گیلان تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرستان شفت دارای بن مایه فرهنگی هنری است، هنرمندان و فعالان حوزه فرهنگی می‌توانند از این نگارخانه برای نمایش تاریخ فرهنگ و هنر شهرستان بهره بگیرند.

مهنا بابایی مقدم، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شفت نیز در حاشیه آیین افتتاح این پروژه گفت: ساخت نگارخانه هنری شفت از سال ١٣٩٤ در زمینی به مساحت یک صد متر مربع احداث شده است.

او افزود: فضای نمایشگاهی برای برپایی نمایشگاه آثار هنر‌های تجسمی، نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی، نمایشگاه آثار هنرجویان این اداره در رشته‌های مختلف، مکانی مناسب برای فعالیت انجمن‌ها از جمله کاربرد‌های این فضای فرهنگی هنری است.

رئیس اداره ارشاد شفت تصریح کرد: برای تجهیز و زیباسازی فضای بیرونی نگارخانه نیز پیگیری‌های لازم صورت گرفته است و در آینده‌ای نزدیک به مرحله اجرا می‌رسد.

انتهای پیام/ع

افتتاح نگارخانه شفت در پنجمین روز از هفته دولت

برچسب ها: هنرهای تجسمی ، ارشاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.