سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۱ رسانه صوت و تصویر فراگیر کشور مجوز دریافت کردند

مراسم ششمین آیین اعطای مجوز به فعالان رسانه صوت و تصویر فراگیر کشورامروز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم ششمین آیین اعطای مجوز به فعالان رسانه صوت و تصویر فراگیر کشور با حضور سعید عاملی رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی،سیدصادق امامیان رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی امروز (چهارشنبه) ۶ شهریور ماه برگزار شد.

امامیان رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی گفت:این جلسه احترام به کسانی است که پیشگامان دفاع از هویت،فرهنگ قلمروی رسانه ای کشور هستند.

وی افزود:دنیای رسانه به شدت در حال تحول است و همه شما از روند آن مطلع هستید چراکه در این حوزه فعالیت می کنید.

امامیان گفت:دنیای رسانه جدید همه چیز را تحت تاثیر قرار می دهد و با تحولات تکنولوژی سهم رسانه غیر دولتی بیشتر می شود.

وی اظهار کرد: ترکیب حوزه رسانه ،اینترنت ، مخابرات یک ماهیت جدیدی را مطرح کرده است و قابلیت های مجازی جدید رسانه را ایجاد می کند.این موضوع برای همه کشورها از جمله ایران مطرح است اینکه فضای رسانه ای ما دست کشوری قرار نگیرد که البته تلاش های بسیاری در این خصوص انجام شده است.

امامیان گفت:جنگ جدی در حوزه رسانه وجود دارد و قوانین جدیدی هر روز ایجاد می شود تا حوزه رسانه در مسیر درستی حرکت کند.

وی عنوان کرد:در رسانه ملی برنامه ریزی صورت گرفته تا چند برنامه ویژه رسانه صوتی و تصویری فراگیر روی آنتن برود و به صورت اختصاصی با مجموعه صحبت کنند.

نفوذ اینترنت در ایران ۷۶ درصد است

حجت الاسلام سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این مراسم با اشاره به آمارهای بین المللی از کاربران اینترنتی اظهار کرد: چهارمیلیارد و ۳۰۰ میلیون کاربر اینترنتی در جهان وجود دارند و نفوذ اینترنت در ایران ۷۶ درصد است و ۶۲ میلیون کاربر داریم.

وی افزود: امروز از فراگیری صوت و تصویری صحبت می‌کنیم که دارای این تعداد کاربر است؛ فراگیری صوت و تصویر به نظام فراگیر کامپیوتری برمی‌گردد و از زمانی معنا یافت که امکان استفاده از اینترنت و اینترانت محقق شد.

دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه فراگیری امری است که بنیانش بر صنعت همزمان با ارتباطات است، گفت: وقتی از صوت و تصویر فراگیر صحبت می‌کنیم یعنی رسانه‌های جدید که دو بنیان دارند؛ نخست ماهیت دیجیتالی داشتن و دوم جنبه بازبودن رسانه‌های جدید.

وی با بیان اینکه با جهان بازی روبرو هستیم که محدودیت سازی در آن کار مشکلی است، گفت: هر چند جامعه از هرج و مرج در این جهان دوم مجازی رنج می‌برد اما فضای مجازی مزیت های بسیاری نیز دارد.

وی به چهار عنصر ماهیت دیجیتالی اشاره کرد و گفت: عنصر نخست قدرت تغییر است که متمایل به بی نهایت است. عنصر دوم قدرت ترکیب است و ماهیت های مجازی امکان ترکیب شدن دارند. عنصر سوم چندرسانه ای بودن است و عنصر چهارم این است که ماهیت جدیدی در محتوای نشر به وجود آمده و امکان تعاملی و شبکه ای بودن را فراهم کرده است.

دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اعطای مجوز به رسانه‌های فعال در فضای مجازی گفت: در این زمینه نگاه، نگاه حمایتی، همراهی و همکاری است تا فضای نظام مندتری را در این محیط رقم بزنیم.

بر اساس این گزارش در این مراسم به ۱۱ رسانه نوا، تماشاخونه، پترولیوم، گپ فیلم، نارنجی تی وی، راش فیلم، کشاورز پلاس، شهرانه، تلکسیران، ایران نما و آوند ایده مجوز فعالیت اعطا شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.