سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مخبر مطرح کرد؛

جنگ امروز وسیع‌تر، عمیق‌تر و پیچیده‌تر شده است

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام گفت: اگر در جنگ تحمیلی حضور فیزیکی خانم‌ها سخت بود، امروز حضور آن‌ها بسیار موثر است و می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات را برطرف کند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) صبح امروز (چهارشنبه) در اولین رویداد بانوان احسان کننده و نیکوکار اظهار کرد: کل نظام اسلامی به برکت خون شهدا دارای عزت است.

وی با بیان اینکه امروز روز پر افتخار و غرور آفرینی برای ستاد اجرایی فرمان حضرت امام است، گفت: از ظهور اسلام نقش زن کاملا مشهود است.

مخبر ادامه داد: یکی از رسالت‌های رسول خدا به صحنه آوردن زنان بوده است.

رئیس ستاد اجرای فرمان حضرت امام با بیان این که مادر عمار یاسر جزء اولین شهدای زن در اسلام است، گفت: در بیعت‌ها و هجرت‌ها با همه تلفات وسختی‌ها حضور زنان در جامعه پررنگ بوده است.

مخبر افزود: هیچ جنگی نبوده است که زنان در زمان پیامبر در آن حضور نداشته باشند.

وی با بیان اینکه در مجاهدت و مبارزه با شاه و جریان انقلاب زنان نقش پررنگی داشتند، ادامه داد: کمر شاه وقتی شکست که زنان هم  در تظهارات به خیابان‌ها آمدند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام تصریح کرد: از اولین کار‌هایی که بنده در زمان جنگ انجام دادم این بود که پایگاه چهارم شکاری را توسط ۳۰ الی ۴۰ نفرتمیز کردیم و جنگنده‌های در آن پایگاه پرواز کردند.

مخبر گفت با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی نیز صدا ملعون وقتی به ما حمله کرد که هیچ آمادگی نداشتیم، حتی ارتش و ساختار آن نیز از هم پاشیده بود و سپاه هم به شکل کاملی تشکیل نشده بود.

وی گفت: خیلی از مسائل جنگ هنوز گفته نشده است وهنگامی که در جنگ دارو کم می‌آوردیم خانم‌ها در منازل دارو‌ها را جمع می‌کردند و ظرف ۴۸ ساعت دو کامیون دارو به مناطق جنگی اعزام می‌شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با بیان اینکه امروز ما جنگمان وسیع‌تر، عمیق‌تر و پیچیده‌تر شده است، ادامه داد: در جنگ تحمیلی ۵ یا ۶ استان ما درگیر مستقیم با جنگ بود و بخشی از مردم نیز از دیگر بخش‌ها به این مناطق می‌آمدند و در نهایت ۲۰۰ هزار نفر نیز شهید شدند. امروز جنگ ما کل جغرافیای کشور و آحاد آن است و جنگ امروز اقتصادی و فرهنگی شده است.

مخبر گفت: اگر در جنگ تحمیلی حضور فیزیکی خانم‌ها سخت بود، امروز حضور آن‌ها بسیار موثر است و می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات را برطرف کند.


بیشتر بخوانید: ایجاد فرصت اشتغال جدید برای ۶۰ هزار نفر/ اهل رقابت با مردم، دولت و هیچ رانتی نیستیم


وی با بیان اینکه این نحوه حکمرانی در حال پوست‌اندازی است و شاید ما در آینده چیزی به عنوان بانک و بانک مرکزی نداشته باشیم و حتی چیزی به عنوان تلفن همراه نباشد، گفت: ما در موضوع خانم‌ها چالش جدی بین ماهیت مادری و عواطف آن‌ها داشتیم و این تعارضی بین مسئولیت‌های اجتماعی داشت که امروز با توجه به وضعیت موجود می‌توان این مشکل را حل کرد.

مخبر با بیان اینکه اکنون اقتصاد دیجیتال نقش اساسی را در دنیا رقم خواهد زد، گفت: ۲۸ میلیون نفر از خانم‌ها در ایران غیرفعال هستند.

وی با بیان اینکه این خانم‌ها از گردش توسعه کشور خارج هستند و باید زمینه‌های ورود آن‌ها مهیا شود، گفت: دولت‌ها چه بخواهند و چه نخواهند دارند کوچک می‌شوند و بدنه کشور در حال بزرگ‌تر شدن است و اگر امور کار به مردم سپرده نشود، قطعا با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با بیان اینکه مقام معظم رهبری طی دو ماه گذشته پیام‌های مهم و جدی را دادند که یکی از آن‌ها گام دوم انقلاب بود و دیگری نیز در خصوص اقدامات جهادی است، گفت: ما معتقدیم باید از جوانان استفاده کرد و گروه‌های جهادی ساماندهی شوند.

مخبر گفت: ما بانوان جهادی را در کشور تقویت خواهیم کرد و این موضوع را گسترش می‌دهیم.

وی افزود: مسئله معیشت مردم غیر از مردم امکانپذیر نیست و امیدواریم بتوانیم در این زمینه اقدامات موثری را انجام دهیم.

انتهای پیام/

دولت‌ها چه بخواهند و چه نخواهند دارند کوچک می‌شوند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.