ضامنی درباره اخذ عوارض از تاکسیهای اینترنتی از سوی شهرداری تهران و آخرین وضعیت دستورالعمل این تاکسیها توضیحاتی داد.
مدیرعامل اتحادیه تاکسرانی کشوری با اشاره به اینکه عوارض اخذ شده برای توسعه شهر تهران استفاده میشود، گفت: کلیه مشاغل مشمول اخذ عوارض میشوند و این اقدامی معمول است.
ضامنی در پاسخ به این سوال که تعیین میزان عوارض دریافتی با چه دستورالعملی محاسبه میشود؟ تصریح کرد: در حوزههای مختلف کسب و کار جدول عوارض وجود دارد که هر ساله از سوی شورای شهر و بخشنامه بودجه وزارت کشور ابلاغ میشود و شهرداری این اختیار را دارد نسبت به حد عوارض تعیین شده در بخشنامه درصدی کمتر را اخذ کند.
مدیرعامل اتحادیه تاکسرانی کشوری درباره آخرین وضعیت دستورالعمل فعالیت تاکسیهای اینترنتی که در هیئت دولت در حال بررسی است، گفت: تاکسیهای اینترنتی مزایا و معایبی دارند که اگر در چارچوب و اصول مصوب حرکت کنند، آسیبی به پایتخت وارد نمیکنند.
او با تأکید بر اینکه تمام مشاغل در پایتخت باید از قوانین بالادستی خود پیروی کنند، افزود: تاکسیهای اینترنتی نیز باید به همین شکل عمل کنند، به عنوان مثال تأیید صلاحیت راننده بخشی از مواردی است که باید طبق دستورالعمل بررسی و انجام شود و اگر طبق همین اصل حرکت و نگرشها درباره فعالیت و قوانین موجود این حوزه اصلاح شود، به طور حتم تاکسیهای اینترنتی میتوانند مفید باشند.
بیشتر بخوانید: خرید و فروش خطوط تاکسی با قیمتهای نجومی/ آیا تاکسیرانی نیز خطوط لاکچری دارد؟
ضامنی با اشاره به قید و بندهای موجود در برخی از حوزههای تاکسیهای رسمی و اینترنتی تأکید کرد: قید و بندها باید در دو حوزه تاکسیهای رسمی و اینترنتی اصلاح و مدیریت همراه با نظارت اعمال شود.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی کشوری تصریح کرد: یکی از اهداف مدیران تاکسیهای اینترنتی، استفاده از ظرفیت رانندگان تاکسیهای حرفهای است که با ابلاغ این دستورالعمل شاهد مشارکت تاکسیرانهای حرفهای نیز در این بخش خواهیم بود.
او با تأکید بر ایجاد زمینه رقابت عادلانه گفت: اگر زمینه رقابت برای تاکسیهای اینترنتی و رسمی عادلانه باشد، آنگاه شهروندان حق دارند از سرویس متناسب با نیاز خود استفاده کنند.
ضامنی در پاسخ به این سوال که چه زمانی دستورالعمل تاکسیهای اینترنتی نهایی و ابلاغ میشود؟ تصریح کرد: امیدواریم تا انتهای شهریور دستورالعمل تاکسیهای اینترنتی جمع بندی و ابلاغ شود.
انتهای پیام/