سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تداوم خروش خاک در آسمان تیره سیستان/ سرعت وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در در شمال استان افزایش می‌یابد

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: سرعت وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در در شمال استان افزایش می‌یابد.

دوست محمد کلیم  معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  با بیان اینکه سرعت وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در در شمال استان افزایش می‌یابد گفت: بروز این شرایط کاهش سطح کیفی هوا را در برخی نقاط استان در پی خواهد داشت.

دوست محمد کلیم  گفت: از جمعه ۸ شهریورماه تا آخر هفته آینده با افزایش گرادیان فشاری در شرق ایران انتظار می‌رود بر سرعت وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در شمال سیستان و بلوچستان به ویژه در ساعات صبح افزوده شود.

او با بیان اینکه اثرات این باد‌ها علاوه بر منطقه سیستان، نواحی مرکزی و مرز‌های غربی استان را نیز در برخواهد گرفت اظهار کرد: پیش بینی می‌شود این افزایش سرعت منجر بروز گرد و خاک و توفان در برخی نقاط شمالی و افت کیفیت هوا در در این منطقه و بخش‌هایی دیگری از استان شود.

او تاکید کرد: با توجه به وجود ذرات معلق و کاهش سطح کیفی هوا توصیه می‌شود کلیه افراد به ویژه کودکان و بیماران قلبی، تنفسی از تردد در فضای باز خودداری کنند.

کلیم همچنین نسبت به لزوم احتیاط و رعایت مقررات رانندگی در این بازه زمانی هشدار داد و گفت: رانندگان با دقت بیشتر و رعایت کامل مقررات اقدام به تردد در مسیر‌های مواصلاتی کنند.

انتهای پیام/ع

ادامه وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در سیستان 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.