سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روز‌های برزخی تنیس و مسیر سخت سرپرست جدید

فدراسیون تتنیس این روز‌ها با کناره گیری شایسته از راس امور مدیریتی، روز‌های سختی را سپری می‌کند.

به  گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، مجمع سالیانه فدراسیون تنیس در حالی روز چهارشنبه برگزار شد که مجید شایسته به عنوان سرپرست در این مراسم به سخنرانی پرداخت و در خصوص عملکرد تنیس گزارشی ارائه کرد. در پایان این مراسم نیز شایسته از همه اهالی تنیس خداحافظی و اعلام کرد دیگر تمایلی به حضور در این رشته ورزشی ندارد.

این در حالی است که تنیس روز‌های پرتلاطمی را می‌گذراند و همچنان در خصوص برگزاری جدید انتخابات  این فدراسیون، وزارت ورزش و جوانان به یک جمع بندی کامل نرسیده و تیم‌های ملی بانوان و به خصوص آقایان همچنان بلاتکلیف هستند. تیم ملی تنیس آقایان که تحت سرپرستی سعید احمدوند به رقابت‌های دیویس کاپ ۲۰۱۸ اعزام شد و رقابت‌های نه چندان خوبی را سپری کرد، به نظر می‌رسد با آشفتگی موجود در راس امور مدیریتی فدراسیون نسبت به برنامه‌هایی که برای شاگردانش در نظر دارد، دلسرد شده است.


بیشتر بخوانید: شایسته: از نامزدی انتخابات رئیس فدراسیون تنیس انصراف ندادم/ بابت کسب نتیجه ضعیف در مسابقات دیویس کاپ شخصا عذرخواهی کردم


در کنار بحث ملی پوشان، ۲ یا ۳ سالی است مسابقاتی تحت عنوان لیگ تنیس برگزار نمی‌شود و تنیسور‌های تا رنکینگ ۳۲ کشور باید تنها در رقابت‌های آزاد قهرمانی کشور شرکت ککند، دی این بین اگر مسابقات بین المللی، چون دیویس کاپ یا فد کاپی برگزار شود، بازیکنان، چون تعداد مسابقات کمی را حضور پیدا کرده اند، درصد و شانس مدال آوری شان افت محسوسی خواهد کرد.  

از دیگر مشکلاتی که ملی پوشان به آن اشاره می‌کنند زمین هارد کورت است که دررقابت‌های بین المللی باید بازیکنان روی این زمین با حریفان مصاف کنند، این در حالی است که در کشورمان چنین زمینی برای تمرین بازیکن یا وجود ندارد یا به بازیکنان اختصاص نمی‌دهند و برای حل این مشکل هنوز راه حلی پیدا نشده است. به نظر میرسد بدهی های به وجود آمده برای فدراسیون تنیس، سخت مدیران این مجموعه را مشغول خود کرده به حدی که درخواست های بازیکنان در اولویت های آخر قرار گرفته است.

مهمترین مسئله‌ای که همچنان تنیسی‌ها مانند سایر ورزش‌های غیر فوتبالی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، بحث جذب حامی مالی است که هزینه حضور در رقابت‌ها را برایشان فراهم سازند. رقابت هایی، چون فیوچرزبه قدری برای ورزشکاران گران تمام می‌شود که خود تنهایی از پس هزینه هایشان بر نمی‌آیند و در کنار آن با وجود نبود یک حامی مالی قدرتمند عملا در بحث درآمدزایی نیز به مشکل جدی برخورد کرده اند.


بیشتر بخوانید: تنیس با شایسته، شایسته هدایت نشد/دلیل تعلل در برگزاری مجمع انتخاباتی چیست؟


پیشرفت تنیس و بازیکنان به هزینه بر می‌گردد. هزینه‌ای که در تنیس طی چند سال گذشته به صورت قطره‌ای تقسیم شده و الان هم چاره اندیشی برای اعتلای این ورزش در نظر گرفته نشده است.

به نظرمی رسد سرپرست  و همچنین رئیس فدراسیون جدید تنیس باید از همه این موانع پرش کنند تا در آینده شاهد این حجم از مشکلات در یکی از سودآور‌ترین رشته‌های ورزشی در سراسر دنیا نباشیم.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از تنیس ایران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.