سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت ملی دو اثر دیگر در کرمان

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از ثبت ۲ اثر طبیعی آبشار و دهانه آتشفشان بخش راین در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فریدون فعالی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: پرونده آثار تاریخی استان کرمان پس از بررسی و تأیید نهایی در همایش شورای ملی ثبت میراث طبیعی کشور که در شهر انزلی برگزار شد به ثبت ملی رسید.

فعالی با بیان اینکه پرونده‌های آبشار و دهانه آتش فشان راین طی چند ماه اخیر تکمیل و به تهران ارسال شد بیان کرد: این آثار طبیعی پرجاذبه در کنار بافت شهر و ارگ تاریخی و همچنین کوه هزار قرار دارند که منطقه راین را به یکی از مقاصد گردشگری حوزه جنوب شرق ایران تبدیل کرده اند.

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با بیان اینکه این استان دارای آثار طبیعی فراوانی همچون آبشارها، غارها، کوه‌های مرتفع، چشم انداز‌های طبیعی و بکر و ... است گفت: با ثبت این آثار در فهرست آثار ملی کشور می‌توان گام‌های بلندتری در راستای حفظ این آثار برداشت و زمینه جذب گردشگران با علایق ویژه را در استان کرمان فراهم ساخت.

او اضافه کرد: لوح ثبت این ۲ اثر پس از طی تشریفات قانونی با امضا وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صادر و ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام/س

ثبت ۲ اثر طبیعی آبشار و دهانه آتشفشان بخش راین در فهرست آثار ملی کشور

برچسب ها: گردشگری ، آثار ملی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.