سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حقوق نمایندگان مجلس چقدر است؟ + جدول

اگر در نظر بگیریم که یک نماینده مجلس در طی ۴ سال هیچ خرج دیگری نداشته باشد و کل حقوقش را پس‌انداز کند، پس از دوران نمایندگی خود سرمایه ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومانی دارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  با ۸ نفر از نمایندگان مجلس در این باره به گفتگو نشسته ایم تا ببینیم برای تبلیغات انتخاباتی چقدر هزینه کرده‌اند. برای اینکه ببینیم یک نماینده مجلس چقدر دریافتی دارد، باید ببینیم آن‌ها برای چه مواردی حقوق دریافت می‌کنند.

در واقع هر نماینده مجلس یک حقوق ثابت با عنوان حقوق نمایندگی دارد که سال به سال با افزایش حقوق کارمندان، حقوق آن‌ها هم افزایش می‌بابد. در کنار این حقوق ثابت یک سری دریافتی‌های مشخص دارند که البته با توجه به گستردگی حوزه‌های انتخابیه آنها، بین نمایندگان مقداری متفاوت است.

هزینه دفتر نمایندگی در تهران، هزینه خودرو، هزینه اجاره مسکن، هزینه تامین خودرو در حوزه انتخابیه، هزینه دفتر نمایندگی در حوزه انتخابیه، هزینه پرواز‌های داخلی یا خارجی انجام ماموریت، هزینه یک محافظ یا مسئول دفتر، هزینه راننده و پاداش نمایندگی که سه ماهه پرداخت می‌شود، جزو دریف‌های دریافتی نمایندگان مجلس است.

گرچه هیچگاه مجلس یا نهاد‌های زیرمجموعه آن به صورت رسمی و مشخص میزان دریافتی و ردیف‌های آن را اعلام نکرده است، اما گاهی نمایندگان مجلس به صورت شفاهی یا انتشار فیش‌های حقوقی خود، اعلام می‌کنند که میزان حقوقشان چقدر است.

اما واقعا میزان حقوق نمایندگان مجلس چقدر است؟

رقم‌ها متفاوت است. از فیش حقوقی که نشان می‌دهد دریافتی نماینده بیش از ۳۰ میلیون تومان است تا برخی نمایندگان که در پاسخ می‌گویند: "نمی‌دانم رقم دقیق دریافتی‌ام چقدر است".

به عنوان مثال حسن لطفی نماینده رزن در مجلس شورای اسلامی در آذرماه ۹۶ در گفتگو با یکی از سران رسمی کشور گفته بود که در سال ۹۶ حقوق نمایندگان به ۷ میلیون تومان رسیده است، البته بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری باید حقوق نمایندگان هم‌تراز با وزرا باشد که بیش از ۱۰ میلیون تومان دریافتی ماهانه‌شان است.


بیشتر بخوانید: طرح دوفوریتی مجلس برای یکسان‌سازی حقوق نمایندگان


وی همچنین گفته بود: حقوق نمایندگان در سال ۹۵، چهار میلیون و ۴۸۰ هزار تومان بود که برای تامین هزینه‌های دفاتر نمایندگان پنج میلیون تومان مازاد واریز می‌شد. بعد از اعتراض نمایندگان به این میزان حقوق دریافتی، ۴۶ درصد دریافتی‌ها افزایش پیدا کرد.

محمود صادقی نماینده مردم تهران در این باره می‌گوید: «کل دریافتی نمایندگان حدود ۱۷ تا نهایت ۲۱ میلیون است. این را هم در نظر بگیرید که این رقم از هزینه دفتر نمایندگی تا عبور و مرور و مسکن و سفر‌ها و هزینه‌های مختلفی است که نمایندگان هر ماه می‌پردازند و گاهی این‌طور مطرح می‌شود که یک نماینده ۲۱ میلیون تومان حقوق می‌گیرد و می‌گذارد در جیبش که این‌طور نیست.»

اما جدیدترین اطلاعی که از مبلغ دریافتی نمایندگان در دست است، مربوط به سخنان محمد دهقان عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس است که مهرماه سال ۹۷ در برنامه پایش مطرح کرد:

"میزان حقوقی که نمایندگان دریافت می‌کنند با هم تفاوت دارد، به طور مثال من که چهار دوره نماینده مجلس هستم، ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرم. نمایندگان فیش حقوقی دیگری هم دارند که هزینه نمایندگی است و مربوط به امور دفاتر در شهرستان‌ها می‌شود که آن فیش از ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان به طور ماهانه متغیر است. یعنی به طور متوسط هر نماینده ماهی ۲۰ تا ۲۵ میلیون برای خود و هزینه دفاتر دریافتی دارد".

وی گفته بود: هر نماینده در هر دوره که وارد مجلس شود اگر تقاضای وام ضروری یا مسکن کند مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان وام بدون سود به وی تعلق می‌گیرد. در صورت تقاضا و موافقت رئیس مجلس به این وام از ۳۰ تا ۵۰ میلیون اضافه می‌شود. برای خودرو هم در هر دوره وام ۵۰ میلیون بدون سود به هر نماینده تعلق می‌گیرد.

البته ارقام اعلامی از سوی هر یک از نمایندگان مجلس مختص خود وی است و ممکن است حقوق دیگر همکاران آن‌ها با توجه به سابقه دوران نمایندگی، مدرک تحصیلی، جانبازی یا آزادگی و دیگر مواردی از این است بالاتر یا پایین‌تر باشد. گرچه این اختلاف چندان فاحش و زیاد نیست.

اگر بخواهیم تنها حقوق نمایندگی را در سه سال دوره گذشته مجلس دهم در نظر بگیریم، به این ارقام می‌‎رسیم:

اگر متوسط این ارقام را در نظر بگیریم به عدد حدود ۳۰ میلیون تومان می‌رسیم که متوسط در این ۴ سال ماهی ۷ میلیون و پانصد هزار تومان می‌شود. اگر این رقم را در ۴۸ ماه دوران نمایندگی ضرب کنیم، متوجه می‌شویم که تنها حقوق نمایندگی یک نماینده مجلس طی چهارسال حدود ۳۶۰ میلیون تومان می‌شود. البته این بجز دریافتی‌های دیگر وکلای ملت است که به اذعان خودشان صرف امور نمایندگی می‌شود.

اگر در نظر بگیریم که یک نماینده مجلس در طی این ۴ سال هیچ خرج دیگری نداشته باشد و کل این پول را پس‌انداز کند، پس از دوران نمایندگی خود سرمایه ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومانی دارد که این رقم در مقایسه با هزینه‌کرد‌های بالای نیم میلیارد برای ورود به خانه ملت و قرار گرفتن در جایگاه نمایندگی هیچ توجیه منطقی ندارد.

در واقع توجیه‌پذیر نیست که یک کاندیدا برای ورود به مجلس از ۳۰۰ میلیون تا چند میلیارد تومان هزینه کند، در حالیکه حقوق وی در این ۴ سال ۳۶۰ میلیون تومان می‌شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

یک نماینده مجلس چقدر حقوق می‌گیرد؟ + جدول

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳۳
در انتظار بررسی: ۰
رجب
۱۴:۱۳ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
میلیاردی خرج میکنه نماینده مجلس بشه میلیونی حقوق بگیره چی بگیم
ناشناس
۰۵:۱۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
وقتی حقوق نمایندگان ما از معلمان زحمتکش که سرنوشت یک ملت در دستشان است بیشتر است باید ان کشور اقتصادش روز بروز نابودترشود
ناشناس
۱۳:۳۱ ۰۲ دی ۱۳۹۹
وای به حال اون نماینده ای که برای مردم کار نمیکنه
محسن سالاری بندرعباس
۱۵:۵۲ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
با سلام و درود خدمت مردم شریف کشورم ایران زمین مردمان آریایی
تمام دارائی های کشور و به غارت بردن و فرزنداشون تو بهترین کشورهای دنیا خوشن و مردم و جوناس ما با گرفتاری و بدبختی‌دارن دست و‌ پنجه نرم میکنن
رضا
۱۷:۳۳ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
نماینده ای که خودش ماهیانه ۲۰ میلیون دریافتی داره ،خودروی پارس و یه باب منزل مسکونی هم که در اختیارشون میزارن ،دربدو ورود هم ۲۰۰ میلیون وام بدون بهره ۴ساله بهشون میدن حق ماموریت هم جدا میگیرن من میگم نوش جونشون فقط انسان باشن منصفانه و عادلانه قانونگزاری کنن تا مردم و طبقه کارگر و کارمند و فرهنگیا از فقر نجات پیدا کنن و یه زندگی آبرومند و شاد داشته باشن
ناشناس
۰۳:۴۶ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
من که همبشه دعاشون میکنم که به حق امام رضا ریشه هر کی ظلم میکنه و نامردی و پدر سوختگی درمیاره ریشش خشک بشه
ناشناس
۱۱:۵۷ ۰۹ شهريور ۱۳۹۸
اي داد بيداد
ناشناس
۰۹:۲۰ ۰۷ شهريور ۱۳۹۸
اینها این حقوقو نمی تونن بگیرن پس با دست خودتون این پول را میدین پس چرا بعدا هم ناراحتمیشین
ناشناس
۰۸:۴۸ ۰۷ شهريور ۱۳۹۸
ماشاااااالله، هر سال بین یک تا سه میلیون به حقوقشون اضافه می‌شه اونوقت کارگرای بدبخت شاااید سالی 100 تا 200 تومن به حقوقشون اضافه شه!
جابر
۰۸:۴۱ ۰۷ شهريور ۱۳۹۸
سه سال کار میکنم مجرد هم هستم حاضرم تمام پس اندازم رو با حقوق یه ماه یه نماینده عوض کنم نه ماشین خریدم نه خونه نه حتی یه گوشی هرکی حاضره با بسم الله
خاطره
۰۸:۲۵ ۰۷ شهريور ۱۳۹۸
واااااااای به حال ما ، واااااااااااااااااای خدایا به ما رحم کن
ناشناس
۰۸:۰۶ ۰۷ شهريور ۱۳۹۸
این عدالت نیست
سانا
۰۲:۰۴ ۰۷ شهريور ۱۳۹۸
قیمت ها رو تثبیت کنن!
حسین
۰۲:۰۳ ۰۷ شهريور ۱۳۹۸
سلام.
چندی پیش نماینده ها به شفافیت ارا
رای ندادند.
و داراییشون هم اعلام نمیکنند.
به نظر شما کسانی که نمیخواهند داراییشون مشخص بشه علتش چیه
چون تو این مدت که نماینده هستند مشخص میشه
شیراز
۲۰:۲۳ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
خب مشخه هیچ کس دوست نداره کسی از زندگی شخصیش سر در بیاره حالا چه از راه حلال چه از راه حرام
ایرانی
۰۰:۵۵ ۰۷ شهريور ۱۳۹۸
ما نماینده داریم وفامیلمان هستش می گوید حقوقی که از دولت می گیریم کمتر از 30 میلیون تومان در ماه نیست ولی از شرکت ها و راندهای دیگردر ماه بیش از 500 میلیون می رسد
ناشناس
۰۰:۵۱ ۰۷ شهريور ۱۳۹۸
شفاف سازی، کدوم شفاف سازی
ناشناس
۲۳:۵۳ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
۲۵ میلیون تومن در ماه
مرجان
۰۹:۱۰ ۰۷ شهريور ۱۳۹۸
اون کارگر بدبخت ک زیر آفتاب عرق میریزه واسه روزی80تومن،همون روز هم خرج شکم زنو بچش میشه،،،اینا چیکارمیکنن؟؟
جواد
۰۹:۱۸ ۰۷ شهريور ۱۳۹۸
وام های بی بهره و ..... اضافه کنید میشه 100 میلیون در ماه
ناشناس
۲۳:۵۱ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
متاسفم//
ناشناس
۲۰:۲۷ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
در جواب اون دوستمون که میگه یه کارگر روزی 80 تومن تو افتاب کار میکنه خب اونم میتونست درس بخونه کنکور بده یه کاره بشه که نخواد بره زیر افتاب برای روزی 80 تومن اینا که از شکم مادرشون دکتر مهندس و نماینده مجلس نبودن زحمت کشیدن به اینجا رسیدن
ناشناس
۲۳:۱۸ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
فقط و فقط به فکر خودشان هستن و اینها هیچ کاری درجهت رفاه مردم انجام ندادن
ناشناس
۲۳:۱۰ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
ما که زیر خط فقریم
ناشناس
۲۲:۴۵ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
نماینده بودن یعنی مطرح کردن و پیگیری مشکلات مردم نه فقط نامه دادن به ارباب رجوع و واگذار کردن و پیگیری مشکلات به خود مردم ، که اگر این طوری باشد پس مردم نماینده برای چی انتخاب کردند ؟ اگر نماینده ای به داد مردم نرسد و کاری که از دستش بر می آید کوتاهی کند این حق الناس هست و هم در این دنیا و هم در آخرت باید جواب مردم را بدهد . نماینده باید هفته ای یک روز در دفترش با مردم ملاقات عمومی داشته باشد و مشکلات مردم را بررسی و رفع نماید اگر مردم از عملکرد نمایندگان ناراضی نباشند دیگر به چه امیدی به آنها رای دهند ؟ پس خوشا به حال کسی که از پس مسئولیت واگذار شده به او ، اول در درگاه خداوند و دوم در مقابل مردم سرافراز بیرون بیاید و بتواند خدمتی به مردم کند تا به جای نفرین ، مردم دعا گوی او باشند .
مختار
۲۲:۳۹ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
برخی نماینده ها با استفاده از موقعیتی ومقامی که دارند طرح هایی و پروژه هایی که در سطح استان اجرا میشه رو به دوستان و آشناهاشون واگذار میکنن و همچنین برخی مجوزها را میگیرند که این حقوق رقمی در برابر اون درآمدها نیست
ناشناس
۰۸:۳۵ ۰۷ شهريور ۱۳۹۸
بله متاسفانه.
ناشناس
۲۲:۲۹ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
اي ملت فهيم وباشعور ايران تنها نهادي كه از سرمايه خودمايه ميذارن نمايندكان محبوب مجلس هستند چون درزمان انتخابات ميلياردها وميليونها جهت دست يابي به مجلس خرج ميكنند تا درمدت چهارسال ٢٤٠ ميليون حقوق دريافت دارن درتعجبم چطور روشون ميشه درجرايد اعلام ميكنند
ناشناس
۲۲:۰۷ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
نماینده مجرد هم داریم؟؟؟؟
ناشناس
۲۲:۰۴ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
خیلی باور نکنید.
ناشناس
۲۰:۳۵ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
اختلاف طبقاتی به این میگن طرف نداره نان شب بخوره اون وقت نمایندگان مجلس ماه ی10میلیون میگیرن
ناشناس
۲۰:۳۱ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
من به خاطر ۲ تومن چک بر گشت خورده چند روزی حالم به ریخته هر دری میزم بسته حالانمایندگان چند میلیونی می گیر ند خبر ندارن مردم چه فشار تحمل می کن خدا بخیر کنه
مرجان
۰۹:۱۲ ۰۷ شهريور ۱۳۹۸
خدا کمکت کنه،بخدا اگ داشتم کمکت میکردم،
ناشناس
۲۰:۲۸ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
با سلام خیلی خیلی از این ها بیشترمیگیرد در اداره ما وزارت نیرو در مشهد نظافتچی 5 میلیون میگرد ومکارمندان بالا 7 میلیون میگیرند البته استخدامی دولتی نه قردادی
ناشناس
۱۹:۵۶ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
شفافیت آرا،حضور وغیاب،منابع مالی وهدیه های دریافتی نمایندگان مجلس حق شرعی واساسی همه ملت ایران است.
علی
۱۹:۴۸ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
به نظرم این نماینده ها به هیچ دردی برای کشور نمی خورند. تو این چند سال چه قانون بدرد به خوری تصویب کردند که اجرا شده باشه. نهایت کاری که کردند این بوده که هرکی بیشتر رفیق داشته تونسته یه صنعتی رو ببره تو شهر خودش که هیچ سودی برای کشور نداشته هیچ، یه هزیته ی اضافی هم تحمیل کرده. مثلا فولاد اسفراین تو شمال کشور باید لوله های اهواز رو تامین کنه!! یا تو شهر بی آبی مثل یزد رفتن کلی شروت فولاد زدند و ... الانم افتادن تو کار دلالی و ترخیص خودرو و ...
ناشناس
۱۹:۴۲ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
آنقدر میگیرن که صندلی مجلس گرفتن ول کن هم نیستند تازه از امتیاز نماینده شدنشونهم استفاده میکنند البته برا خودشونو اطرافیون
مهرداد
۱۹:۲۶ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
نمایندگان استانهای جنوبی بالغ بر میلیاردها تومان هزینه تبلیغات میکنند ...
در نهایت هر نماینده شغل کارچاغ کنی رو انجام میده ...
برای راه اندازی و انجام گرفتن یک کار یا پروژه چنید نیلیارد سود گیرش میاد....

این حرفها حرفای تو تاکسی و . .. نیست !
این حرف کسی هست که حدود چند سال طراح و مسئول ستاد انتخاباتی افراد و نمایندگان مختلف بوده ..... پس بدونید برای چی میجنگن نماینده هامون
محمد
۱۹:۲۵ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
كاري به عدد دريافتي انها ندارم ولي اصل مطلب كه اينه: كسي كه تو ٤ سال ي ميزاني حقوق دريافت ميكند، جه طوري با عقل جور در مياد كه جندين برابر اين حقوق واسه رسيدن به مجلس خرج ميكنه؟ آيا اين نفر رفته به مردم خدمت كنه يا رفته به منافع شخصيش برسه؟ جواب واضحه كه واسه منافعش حاضره ميلياردي خرج كنه تا برسه به مجلس
ناشناس
۱۹:۱۶ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
شفاف سازی زیربنای مبارزه با فساد هست! و اهمیت دادن به خبرنگاری ورسانه ها و مطبوعات آزاد موجب شفافیت بیشتر در کشور میشود!
ناشناس
۱۹:۱۴ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
گفت چشم تنگ دنیا دوست را / یاقناعت پر کند یا خاک گور
ناشناس
۱۹:۰۳ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
چرا حقوق های ما کم درامدها رو بازگو نمی کنید؟ بررسی نمی کنید که با این حقوق های زیر خط فقر چه طوری باید زندگی کنیم؟
همه اش می گید این ها رو بخورید تا مریض نشید؛ با کدوم پول؟؟؟؟
ناشناس
۱۹:۰۲ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
عدالت تو‌کشور موج میزنه من تو خونه م یه یخچال و گازم ندارم و خونه م بارون میاد چیکه میکنه
خانواده م شام نخوردن من درس بخونم شاغل شم
درس خونم فوق لیسانس دانشگاه تهران هم ولی بیکارم
دیگه از این مسیولین خسته شدم
اخرش اه بدبختایی مثل ما میگیره اینا رو خدا که هست
زبلخان
۱۸:۵۴ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
سلام عزیزان
توجه کردین بعضی کاندیدا برای اینکه نماینده بشن چندین میلیارد هزینه میکنه فکر میکنید برای حقوق 5-4میلیونی هست؟
یا....
ناشناس
۱۸:۵۴ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
تقدیبا ۵ برابر من بازنشسته ۳۳ کار سخت ..
اسما
۱۸:۵۳ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
خدا زیادش کنه. همین که این سران از خدا بی خبر خوش باشن و آقازاده هاشون تو رفاه باشن کافیه... خدایا تا کجا ...
ناشناس
۰۹:۱۴ ۰۷ شهريور ۱۳۹۸
چی بگم
ناشناس
۱۸:۴۹ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
کاش فقط استان ها نماینده داشتن
ناشناس
۱۸:۲۱ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
علی برکت الله
ناشناس
۱۷:۳۶ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
مگه نمایندگان حقوق هم میگیرند حتی ۱۰۰۰تومن هم نمیگیرند
ناشناس
۱۹:۳۸ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
صددرصد شما درست می فرمایید
مرجان
۰۹:۱۴ ۰۷ شهريور ۱۳۹۸
الان این شوخی بود یا جدی بود؟؟؟
رضا
۱۶:۴۸ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
خداروشکر.بالاخره بااین دریافتی هابودکه فهمیدنددرکشوری که گوشت کیلویی120000هزارتومان پیاز11000 است حقوق کارگرباید1500000تومان باشدبیخودنیست خودشون روبه میکنندبنام خدمت بمردم که وارد مجلس بشید.ای کاش فقط یه نفرپیدامیشدوازآشپزخانه وسالن غذای مجلس موقع پذیرایی فیلم می گرفت.اللهم عجل اولئک الفرج.
ناشناس
۱۹:۱۵ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
شفاف سازی زیربنای مبارزه با فساد هست! و اهمیت دادن به خبرنگاری ورسانه ها و مطبوعات آزاد موجب شفافیت بیشتر در کشور میشود!
ناشناس
۲۰:۵۷ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
این مملکت مسئول دلسوزمیخاد نه تحصیل کرده
ناشناس
۱۶:۰۰ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
به علاوه بودجه ی شهرستانها
ناشناس
۱۸:۲۵ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
علی برکت الله
ناصر
۱۵:۲۲ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
حقوق كه اصلا در مقابل منافعي كه لقب نمايندگي برايشان دارد پشيزي نمي ارزد و عددي نيست
شمس الدین فریدونی
۱۵:۰۴ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
ولا نماینده ما ۱۲ سال پیش میگفت،توی مجلس میتونی با زدن یک امضا۵میلیون پول بگیری!این حداقلش بود در آن زمان..الان برای استیضاح یا بازخواست نکردن میشه صدها میلیون پول گرفت
ناشناس
۱۶:۳۹ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
عجب
ناشناس
۲۱:۲۵ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
بهش میگن کارانه
ناشناس
۱۵:۰۲ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
نماينده هاي اين دوره هيچکار برا ملتنکردن حقوق چي ميگيرن؟
ناشناس
۱۴:۵۳ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
عجب بابا عجب!!!
حسین
۱۴:۴۲ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
باسلام .دریافتییشان چقدر است نه حقوقشان.چقدر برای چرت زدن .پایشانرا روی میز گذاشتن مبایل بازی ووووووومیگیرند
شیرازی
۱۴:۲۷ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
ببینید دوستان فیش حقوقی نمایندگان درسته ولی از اعتبار حایگاشون خیلی متنعم میشن مثلاً نماینده سراغ دارم یه شرکت بزرگ فقط بخاطر اینکه نماینده مجلس کارشون را پیش ببره همینجوری پنج درصد سهام شرکت زدن بنامش .یا یکی دیگه افتخاری نماینده را کردن عضو هیأت مدیره فقط ماهانه بیست میلیون بهش حقوق میدن چه بهتر از این که به نماینده عضو هیأت مدیره شرکتت باشه بعدشم اینا بخاطر همین نماینده بودن پاسپورت سیاسی دارن تا آخر عمر حقوق نمایندگی دارن تا آخر عمر و.....
ناشناس
۱۴:۲۵ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
باگرفتن این حقوق های نجومی کارمفیدی انجام نداده اند
مسئولان اشرافی کمرملت راشکستند
ناشناس
۱۴:۱۷ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
خسته شدیم
¤hamed¤
۱۴:۰۸ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
من که ازشون راضی نیستم
علی
۱۴:۰۶ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
فقط صفراشو ی 5 یا6 تا کمتر گذاشتی البته به تومان.
فتحعلی
۱۴:۰۵ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
نمایندگان محترم مجلس خواهشا این محدودیت رفع اعمال مدرک فرهنگیان بزرگوار راحل وفصل کنید.به فکر حقوق ومزایای معلمان سخت کوش باشید.وسلام
ناشناس
۱۳:۵۹ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
سرکار بردن فرزندان و فامیل ها و تو رحم ها هست.
اینها و هزاران مورد از این جور موارد حقوق اینهاست
حسین
۱۳:۵۸ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
البته حقوق نمایندگان به دلار هس نه پول ما فقیر بیچاره ها ریال.
ناشناس
۱۳:۵۶ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
سلام ،اگر كل مجلس رو با اين همه خدمو خشم جمع بشه،فكر كنم با پولش ميشه هر ماه يه كارخونه بزرگ تو هر استان زد.
ناشناس
۱۳:۵۶ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
من که راضی نیستم حالا ببینید
ناشناس
۱۳:۵۶ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
عجب
ناشناس
۱۳:۵۱ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
عجب!!!!
ناشناس
۱۳:۵۱ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
سلام اینهمه هزینه برای نمایندهایکه نماینده مرذم نیست بلکه نماینده حمایتکر خودش هست حقوق نمایندکان باید هم طراز کارکران جامعه باشد
ناشناس
۱۳:۴۹ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
ای بابا ...........................
ح
۱۳:۴۹ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
منم ای کاش حقوقم فقط 2تومن بود
ناشناس
۱۳:۴۹ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
این رقمیه که الکی توی فیش حقوقی می زنن بیشتر از اینهاست
م
۱۳:۴۵ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
یارانه هم میگیریم
حسن
۱۳:۴۳ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
بگید این حقوق مادام العمره
مرجان
۰۹:۱۷ ۰۷ شهريور ۱۳۹۸
تصویب نشد ک حقوق نمایندگان مادلعمر باشه،خداروشکر
محسن
۱۳:۴۲ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
حقوق منم بالاست
حمید
۱۳:۴۱ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
عدالت اجتماعی اینه
منصور
۱۳:۴۰ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
قبول دارید ؟؟//
ناشناس
۱۳:۳۱ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
همون جايگاه نماينده براشون بسه کلي از اين جايگاه درامد دارن
ناشناس
۱۳:۳۰ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
خب اینقدر حقوق رو دقیقا برای چه کاری میگیرن؟؟ چه کار مفیدی تا حالا انجام دادن؟؟
بوشهر -صفر غریبی
۱۳:۲۶ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
عزیزان نماینده دقت کنید.
خدمت به مردم سرافراز ایران اسلامی افتخار است این افتخار را برای دنیا و آخرت بسیار مهم است ولی در قبال این مسئولیت پاسخگویی در برابر خدا بزرگ و مردم شریف نهفته است این مسئولیت حق الناس است احتمالا می دانید حق الناس چیست عاقبت بخیر ی بسیار مهم است در کارهایتان این امور مورد محاسبه قرار دهید
ناشناس
۱۳:۰۲ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
چون مجلس در راس امور است اصلا به مردم چه ربطی دارد که چقدر میگیرند اگر اعتماد نداشتید رای نمی دادید حق ماست
ناشناس
۱۳:۴۶ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
تو حتما یکی از نماینده هایی
ناشناس
۱۴:۰۲ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
یا رب روا مدار که گدا معتبر شود
مرجان
۱۴:۱۰ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
نخیرم،اونا مثل بقیه انسانن،رای دادیم ک کار ملاو حل کن نه اینک فقط نیتشو پول و کسبه مال باشه،باید مقداری بهشون بدن ک درد مردم رو متوجه بشن،ن سیر داشته باشن و بخورن ک نفهمن اونی ک پول نداره داره چی میکشه
ناشناس
۱۴:۱۴ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
چرااسمتوننوشتی تادفعه بعدحالیت کنیم
ناشناس
۱۴:۵۶ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
باسلام مردم به شماها اعتماد کردندکه نماینده هاشون به داد گرفتاریهاشون برسند.
ناشناس
۱۶:۳۹ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
واقعا
ناشناس
۱۶:۴۸ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
خدارو شکر
ناشناس
۱۶:۵۶ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
از ماست که بر ماست
ناشناس
۰۵:۴۶ ۰۷ شهريور ۱۳۹۸
از ماست که ماست!
هموطن
۰۹:۱۴ ۰۷ شهريور ۱۳۹۸
چون مجلس در رأس امور است، پس حقوق نمایندگانش هم در رأس حقوق بگیران است. در عجبم و تأمل به این محاسبه کارشناسی شده
ناشناس
۱۳:۰۰ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
ما قشر کارگر دلخوش کردیم به نمایندگان بی دردی که از درد ما سخن بگویند و از حقوق ملت در مقابل بی عدالتی ها دفاع کنند.زهی خیال باطل .....چقدر راحت از حقوق ماهی سی میلیون سخن میگویید در حالیکه اقشاری در این مملکت هستند که از حق نوشیدن آب سالم و مدرسه استاندارد و کیف و کفش محروم اند...
مرجان
۱۴:۱۵ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
واقعا براشون متاسفم
ناشناس
۱۶:۴۹ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
تقصیر خودمونه وقتی چشم وگوشمون رو ببندیم وبه هرکسی رای بدیم بهتر از این نمیشه
مجید
۱۲:۴۶ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
خدا بده برکت.
مجید
۱۲:۴۶ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
خدا بده برکت. علی برکت الله
ناشناس
۱۲:۴۶ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
با این وجود فکر ازدواج جوانان نیستند
مرجان
۱۲:۳۸ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
بابته این همه پول ک اینا میگیرن،چکار کردن برای این ملت،حالا هر نماینده برای شهر خودش چکار کرده خدایی؟؟من ک حلالشون نمیکنم،چون از پول بیت المال ب اونا میدن،منم عضو این ملت هستم و حلال نمیکم
ناشناس
۱۳:۴۷ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
دقیقا موافقم.منم چون کاری برامون نکردن
ناشناس
۱۲:۳۸ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
حقوقها را پایین بیارید
ناشناس
۱۴:۵۵ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
چشم
ناشناس
۱۲:۲۴ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
سواره هیچ وقت از حال پیاده خبر نداره اینا چی می فهمن از درد مردم و حقوق یک و دویستی
ناشناس
۱۱:۴۷ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
اینو در نظر داشته باشین که امتیاز نمایندگی این حقوقه نیست بلکه نفوذ و رانتیه که به واسه نماینده شدن میتونه تو اقتصاد داشته باشه و درامد اصلیش اونه، نه این.
مالیاتم که لابد فقط مالیات اون 4میلیونو میدن؟
ناشناس
۱۱:۴۵ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
همنجا می شه فهمید که اکثر نمایندگان برای جبران این مورد باید هزاران بار قانون را دور بزنند و قانون را به نفع خود تصویب کنند
که این خود یعنی ایجاد فساد و فساد زایی
حیدرعلی
۱۱:۳۷ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
خوش به حال نماینده های مجلس
پدر یکی از نظام قدیمها
۱۱:۳۶ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
از کلیه نمایندگان محترم استدعامندم بابی عدالتی سازمان سنجش در حق نظام قدیمها با ایجاد تراز مشترک توضیح بخواهند وقبل از اعلام نتیجه حق نظام قدیمها کرفته شود تا باعث نابودی سرنوشت آنها نشود
ناشناس
۱۶:۵۱ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
دلت خوشه از ی توقع داری
یعقوب
۱۱:۳۵ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
به به چه شفافیتی..چرا یک نفر حقوق واقعی اش را بروز اعلام نمیکند .؟؟؟!!!
ا
۰۰:۵۸ ۰۷ شهريور ۱۳۹۸
همچین شفاف هم نبود ..
ابراهیم
۱۱:۳۵ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
چرا حقوق بعضی از کارکنان خیلی کم است اینجانب با28 سال سابقه دومیلیون سیصد تومان حکم ام است خالص دریافتی یک میلیون تومان با شش تانوه عروس وداماد ویک پسر مجرددارم بایک میلیون بامدرک فوق دیپلم چطور زندگی کنم از نمایندگان خواهشمندم در این خصوص تصمیم بگیرند
ناشناس
۱۳:۳۱ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
مگه خرج ۶ تا نوه و عروس دامادت رو شما میدی؟؟؟؟
مرجان
۱۴:۱۸ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
بخدا،بهمون امام حسین قسم ک خیلی زیادیشونه اینقد پول،آخه چ جوابی دارن ب خدا بدن،؟؟نمیگم ندن اما اندازه ای بدن ک یادشون نره چی بود و برای چی اومدن مجلس؟؟
ایران ماد
۱۴:۲۵ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
خداییش خوب میگیری قشنگ زیر خط فقری حتی اگر این 6 7 تا نوه رو هم نداشتی! یکم دیگه صبر کن تموم میشه!!!
ناشناس
۲۳:۲۳ ۰۷ شهريور ۱۳۹۸
من‌یه‌کارمند با‌۲۳سال‌سابقه‌هستم‌تا‌خالا‌یک‌بار‌هم‌پاداش‌نگرفتم‌وقتی‌نوه‌دار‌میشی‌خرجت‌زیادتر‌میشه.
ناشناس
۱۱:۳۰ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
باسلام چخوب چهار سال نماینده هستند حالامعلوم نیس تومجلس هستند چقدر مفید باشند اما حقوق عالی وثابت دارند خدابده برکت کاش منهم نماینده مجلس بودم.
ماد
۱۴:۲۲ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
شما بیا کاندید شو من چندتا مجوز میخوام بهت رای میدم !!البته نمیتونی باید خودی باشی و کار اجرایی کرده باشی !!! میدونی که کار اجرایی هم باید پارتی داشته باشی رفته باشی
ناشناس
۱۱:۲۱ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
عجب
ناشناس
۱۱:۲۱ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
رشوه ها رو حساب نکردین
ناشناس
۱۳:۳۷ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
دقیقا گل گفتی
ناشناس
۱۴:۲۲ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
تازه مگر بعضی از نماینده ها پروندشان رانبردند وزارت نفت تا حقوق بگیر انجا شوند ؟؟؟؟؟
رامین
۱۱:۰۹ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
عجب!
پس دو نماینده ای که اخیرا بازداشت شده بودن چجوری تونستن در عرض 2روز وثیقه 10 میلیاردی جور کنن و آزاد بشن؟
ناشناس
۱۴:۱۹ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
واقعاااااا
مرجان
۱۴:۱۹ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
حالا فهمیدیم چطور تونستن وثیقه با این قیمت بزارن،حقوق 30میلیونیبایدم اینقد جمع کنن ک همچین پولی داشته باشن
ناشناس
۱۶:۵۵ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
از ماست که بر ماست
ناشناس
۰۱:۰۴ ۰۷ شهريور ۱۳۹۸
کلی حامی حمایتشون میکنن که ذینفع هستن...