سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کره جنوبی سفیر ژاپن را احضار کرد

کره جنوبی در اعتراض به تصمیم اخیر دولت ژاپن، سفیر این کشور در سئول را به وزارت امور خارجه فراخواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، در پی آن که دولت ژاپن در ادامه اختلافات سیاسی و تجاری با کره جنوبی تصمیم گرفت این کشور را از فهرست کشور‌های محبوب برای تجارت خود خارج کند دولت کره جنوبی سفیر ژاپن در سئول را فراخواند و با ارائه اعتراض رسمی به وی، مخالفت خود را با این اقدام دولت توکیو اعلام کرد.

دولت کره جنوبی از ژاپن درخواست کرده است که بار دیگر نام کره جنوبی را وارد فهرست سفید کند.

لی ناک یون، نخست‌وزیر کره جنوبی هم گفت: ما صادقانه از ژاپن درخواست می‌کنیم که از تشدید تنش‌ها میان دو کشور خودداری کند و به تقاضای سئول برای گفت‌وگو و بازسازی مجدد روابط پاسخ دهد.

دولت ژاپن ماه جاری نام کره جنوبی را از فهرست موسوم به فهرست سفید خود خارج کرد که شامل کشور‌هایی است که ژاپن مایل است با آن‌ها روابط تجاری داشته باشد و تسهیلات خاصی را هم به آن‌ها ارائه می‌کند. خروج نام کره جنوبی از فهرست سفید دولت ژاپن به این معناست که تجار و واردکنندگان و صادرکنندگان کره جنوبی برای تعاملات تجاری با ژاپن نیازمند طی مراحل و بازرسی‌های بیشتری خواهند بود. این وضع بطور بالقوه روند تعاملات تجاری کره جنوبی را با ژاپن کند خواهد کرد.

روابط میان کره جنوبی و ژاپن از سال گذشته و در پی حکم دادگاه عالی کره جنوبی مبنی بر پرداخت غرامت به شهروندان کره‌ای بحرانی شد. دادگاه عالی کره جنوبی تقاضا کرد به شهروندان کره‌ای که در طول سال‌های ۱۹۱۰ الی ۱۹۴۵ و در دوره اشغال کره وادار به کار اجباری در کارخانجات ژاپنی شده‌اند، غرامت پرداخت شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، اقتصاد جهان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.