سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کشاورزان هشدارهای هواشناسی بگیرند/هشدار نسبت به آفت مگس مدیترانه ای

حقیقت گفت: با وجود آنکه آفت مگس مدیرانه به برخی درختان خسارت وارد کرده است، توصیه می شود که برای مبارزه با این آفت با کارشناسان پهنه مشورت کنند.

مسعود حقیقت مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در گفت‌‌وگو با  صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از بارش باران در سواحل دریای خزر خبر داد و گفت: در ساعات بعدازظهر سه روز آینده برای ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی استان های قزوین، البرز، تهران، سمنان و گلستان افزایش ابر، بارش پراکنده با احتمال رعد و برق پیش بینی می شود.

وی افزود: امروز در غرب اصفهان، بخش هایی از چهار محال و بختیاری، لرستان، ارتفاعات شمال شرق خوزستان، خراسان شمالی و بخش هایی از آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل بارش پراکنده گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.

حقیقت با اشاره به اینکه دمای سواحل خزر پایان هفته کاهش می یابد، بیان کرد: براین اساس به استخرهای پرورش ماهیان سردآبی شمال کشور  در استان های گیلان، مازندران، گلستان و اردبیل توصیه می شود که به سبب رگبار و رعد و برق در ساعات بعدازظهر، خوراک دهی را به ساعات دیگر موکول کنند.


بیشتر بخوانید: ضرورت انتقال کندو از مناطق مرتفع به پایین دست/کشاورزان هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند


مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی  در توصیه ای به کشاورزان گفت: با توجه به رگبار و رعد و برق در استان های شمالی کشور به کشاورزان توصیه می شود از محلول پاشی و سم پاشی در باغات و مزارع خود امتناع کنند و همواره مراقب درختان جوان خود باشند.

به گفته وی، با وجود آنکه آفت مگس مدیترانه ای منجر به درختان انجیر، هلو، شلیل، گلابی، خرمالو، پرتقال و نارنگی خسارت وارد کرده است، از این رو به کشاورزان توصیه می شود که مراقب این آفت باشند و برای مبارزه با این آفت با کارشناسان پهنه مشورت کنند.

حقیقت با اشاره به اینکه امسال میزان بارش در بسیاری از مناطق بیش از نرمال بود، بیان کرد: براین اساس امسال مشکل کمبود منابع آب های سطحی مرتفع شده است و در خصوص آب های زیر زمینی وزارت نیرو باید پاسخگو باشد.

این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه بارش‌های اخیر، مشکلات کم آبی کشاورزان را مرتفع کرده است، تصریح کرد: با توجه به شرایط مساعد بارش دیگر کشاورزان همانند سال‌های گذشته دچار کمبود آب نیستند، البته این امر بدان معنا نیست که کشاورزان در منابع آب صرفه جویی نکنند.

انتهای پیام/

کشاورزان استان های شمالی زمان محلول پاشی و سم پاشی باغات را به زمان دیگر موکول کنند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.