سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام خبر داد؛

پیشرفت ۹۸ درصدی حفاری تونل بزرگ کبیر کوه

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام از پشیرفت ۹۸ درصدی حفاری تونل بزرگ کبیرکوه خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،علی اصغر کاظمی مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: تونل کبیرکوه شامل تونل اصلی به طول چهار هزار و ۷۰۰ متر، چهار دستگاه تونل دیگر در مجموع به طول ۷۰۰ متر در سمت دره شهر، یک دستگاه تونل ۱۲۵ متری انحراف آب در سمت آبدانان و ۱۴ کیلومتر راه‌های طرفین است.

او افزود: عملیات حفاری این تونل از سمت شهرستان آبدانان پایان یافته و از سمت شهرستان دره شهر نیز یک هزار و ۳۰۰ متر آن حفاری شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام با بیان اینکه طی روز‌های آینده عملیات حفاری این تونل به اتمام می‌رسد، یادآور شد: این تونل هم اکنون بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کاظمی اعتبار هزینه شده برای عملیات حفاری این تونل بزرگ را بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این طرح بزرگ دارای هفت کیلومتر تونل (اصلی و فرعی) و ۱۰ کیلومتر جاده دسترسی است که برای تکمیل آن (تهویه، روشنایی، جاده و تقاطع‌های طرفین) بیش از ۶۰۰ میلیارد دیگرتومان اعتبار نیاز است.

او ادامه داد: با بهره برداری از این پروژه علاوه بر حذف گردنه کبیرگوه بین دره شهر و آبدانان کریدور ارتباطی جهت تردد استان‌های مرکزی ایران با مرز بین المللی چیلات نیز فراهم می‌شود.

تونل کبیرکوه شهر‌های جنوب ایلام را ۷۰ کیلومتر به مرکز کشور نزدیکتر می‌کند، احداث این تونل باعث حذف ۳۰۰ پیچ خطرناک و ۲۰ کیلومتر گردنه صعب العبور کبیرکوه می‌شود، همچنین نقش مهمی در کاهش مسیر زائران عتبات عالیات دارد.

انتهای پیام/غ

مراحل پایانی حفاری تونل کبیر کوه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.