سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گشایش شانزدهمین نمایشگاه کشاورزی، دام، طیور و صنایع وابسته در اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از گشایش شانزدهمین نمایشگاه کشاورزی، دام، طیور و صنایع وابسته در محل دائمی نمایشگاه‌های اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، خلیل نیکشاد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در این نمایشگاه چهار روزه، ۶۰ واحد تولیدی از استان‌های تهران، اردبیل، آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، زنجان، البرز، خراسان رضوی، همدان، سمنان، اصفهان و خوزستان شرکت کرده‌اند.

او افزود: در این نمایشگاه محصولاتی از قبیل ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی، نهاده‌های دامی و کشاورزی، ماشین‌آلات و تجهیزات آبیاری و تهیه خوراک دام، طیور و آبزیان و صنایع وابسته کشاورزی عرضه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به تولید بیش از ۴.۵ میلیون تن انواع محصول کشاورزی، دامی و باغی در این استان گفت: استان اردبیل به علت تنوع اقلیمی یک کشور کوچک و کامل در عرصه کشاورزی محسوب می‌شود.

نیکشاد افزود: حدود ۲۳۰ هزار هکتار از ۷۷۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان اردبیل آبی است و در اغلب مناطق این استان بیشتر محصولات زراعی و باغی تولید می‌شود.

او تعداد بهره‌برداران بخش کشاورزی استان اردبیل را ۱۲۰ هزار نفر اعلام و بیان کرد: ۲۹ درصد مشاغل استان در حوزه کشاورزی ایجاد شده و بالای ۳۵ درصد از تولید ناخالص استان مربوط به بخش کشاورزی استان است.

نیکشاد خواستار استفاده کشاورزان استان اردبیل از آخرین یافته‌های علمی و تجهیزات و ماشین‌آلات روز در تولید محصولات کشاورزی شد و گفت: رویکرد سازمان جهاد کشاورزی استان استفاده از فناوری‌ها و روش‌های نوین در تولید محصول است.

او افزود: ۳۲ گونه محصول کشاورزی در استان تولید می‌شود که ۴۰ درصد آن‌ها به صورت محصول پاک روانه بازار مصرف می‌شود.

فعالان و علاقه‌مندان بخش کشاورزی در مدت برپایی این نمایشگاه می‌توانند از ساعت ۱۶ الی ۲۲ از غرفه‌های تخصصی دایر شده بازدید کنند.

انتهای پیام/ح

تولید ۳۲ گونه محصول کشاورزی در استان اردبیل

برچسب ها: کشاورزی ، نمایشگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.