سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتحادیه اروپا حملات پهپاد‌ی رژیم صهیونیستی را باعث تشدید تنش‌ها در منطقه دانست

اتحادیه اروپا حملات پهپاد‌ی رژیم صهیونیستی در جنوب بیروت را باعث تشدید تنش‌های جدید دانست و اعلام کرد این مناطق قبلا نیز در بی‌ثباتی بیش از حد قرار داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رسمی کویت، اتحادیه اروپا حملات پهپاد‌ی رژیم صهیونیستی به جنوب بیروت، پایتخت لبنان را باعث تشدید تنش‌های جدید در منطقه‌ای دانست و اعلام کرد این مناطق قبلا نیز در بی‌ثباتی بیش از حد قرار داشته است.

مایا کوسیانچیچ، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای گفت که وظیفه همه طرف‌های درگیر در منطقه حفظ خویشتنداری حداکثری، پیروی از قوانین بین المللی، جلوگیری از تشدید وضعیت خطرناک بالقوه و پرهیز از لفاظی‌های فتنه جویانه است.

وی در ادامه گفت، اتحادیه اروپا انتظار دارد که همه طرف‌ها به طور کامل قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد به ویژه قطعنامه‌های ۱۵۵۹ و ۱۷۰۱ را پیروی کنند.

در همین حال بیشتر اعضای شرکت کننده در نشست فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل درباره تحولات منطقه غرب آسیا نسبت به روند افزایش جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین ابراز نگرانی کردند.

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند ارتش رژیم صهیونیستی شمار سامانه‌های ضد موشکی گنبد آهنین را در منطقه‌ای از شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین افزایش داده است.

صبح روز دوشنبه ۳ حمله به مناطقی در شرق لبنان و در نزدیکی مرز این کشور با سوریه انجام شد. بنا بر گزارش رسانه‌ها، پهپاد‌های رژیم صهیونیستی در این حملات یکی از مقر‌های گروه جبهه خلق برای آزادی فلسطین را در منطقه بقاع در منطقه قوسایا لبنان بمباران کردند.

رژیم صهیونیستی در حالی دست به این حملات زد که روز یکشنبه ساعاتی پس از حمله موشکی رژیم صهیونیستی به سوریه، مبارزان حزب الله لبنان از سرنگونی ۲ پهپاد جاسوسی این رژیم در جنوب بیروت خبر دادند. بنا بر بیانیه حزب‌الله این پهپادها حامل مواد منفجره بودند و به قصد ترور اعضای حزب‌الله روانه بیروت شدند. (اینجا)

آنچه بیش از همه پاسخ انتقامی نیروهای مقاومت به تحرکات ماجراجویانه اخیر رژیم صهیونیستی در سوریه، لبنان، و عراق را جدی کرده، سخنرانی شامگاه یکشنبه سید حسن نصرالله است. نصرالله در این سخنرانی تأکید کرد که دوران تجاوز پرنده‌های رژیم صهیونیستی به حریم هوایی لبنان به سر آمده و از این پس حزب‌الله هر هواپیما و پهپاد متجاوز را سرنگون خواهد کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.